امضای تفاهم‌نامه توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر در استان سیستان و بلوچستان

با حضور دکتر کمانی معاون وزیر نیرو و رییس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق(ساتبا)، دکتر مدرس خیابانی استاندار، مهندس پرنده مطلق مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان سیستان و بلوچستان و همچنین سایر مدیران اجرایی استان، جلسه امضای تفاهم نامه توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر و بررسی تسهیل امر سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر استان سیستان و بلوچستان برگزار شد.

مهندس پرنده مطلق مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای سیستان و بلوچستان با ارائه گزارش فعالیت‌های انجام شده در سنوات گذشته و برنامه‌های آتی شرکت، بر عزم جدی شرکت برق منطقه‌ای سیستان و بلوچستان در توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر تاکید نمود.

 

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای سیستان و بلوچستان با عنوان اینکه حمایت از سرمایه‌گذاری در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر به رشد استان در همه بخش‌ها کمک خواهد کرد، مشارکت همه مسئولین و دستگاه‌های اجرایی استان جهت ایجاد انگیزه در سرمایه‌گذاران را مهم دانست.

 

همچنین دکتر کمانی معاون وزیر نیرو نیز در این جلسه ضمن قدردانی از همه تلاش‌های صورت گرفته توسط شرکت برق منطقه‌ای استان و مسئولین استانی در حمایت از بحث انرژی‌های تجدیدپذیر، به خرید برق تولیدی نیروگاه‌های تجدید پذیر بالاتر از نرخ کشوری اشاره نمود که میتواند نقطه آغازی برای حمایت از سرمایه‌گذاران در این حوزه باشد.

 

دکتر مدرس خیابانی استاندار سیستان و بلوچستان با عنوان این که در استان سیستان و بلوچستان استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر نیازمند توجه ویژه و تشویق بخش خصوصی به سرمایه‌گذاری مطمئن دارد بر بکارگیری امتیازات موجود در استان از جمله امکان صادرات و خرید تضمینی با نرخ بالاتر از سطح کشوری اشاره نمود.

 

این تفاهم نامه فی مابین سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق(ساتبا) و استانداری استان سیستان و بلوچستان با هدف توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر در استان امضا شد.