مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس:

امسال خط قرمز وزرات نیرو، اعمال نشدن خاموشی در بخش خانگی است

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس درجلسه شورای اداری استان گفت: امسال خط قرمز وزرات نیرو، علیرغم همه مشکلات، اعمال نشدن خاموشی در بخش خانگی است.

حمیدرضا کریمی فرد با بیان اینکه  درحال حاضرصنعت برق کشور و استان روزهای سخت و دشواری را پشت سر می‌گذارد، گفت: اهمیت این موضوع تا بدان جاست که رئیس جمهور نیز در سخنان خود  به این موضوع مهم اشاره داشته اند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس، ادامه داد: پیک بار استان سال گذشته ۴۳۰۰ مگاوات بود، حال آنکه پیش بینی می شود با توجه به گرم شدن بیشتر هوا  نسبت به مدت مشابه سال قبل، مصرف برق از این میزان فراتر رفته که این امر ضرورت همکاری کلیه مشترکان برق اعم از اداری، صنعتی،کشاورزی، تجاری و به ویژه مشترکان خانگی در روزهای آینده را دوچندان می کند.

این مقام مسئول، در بخش دیگری از سخنان خود خواستار همکاری کلیه دستگاه های اجرایی، اداره ها و نهادهای عمومی غیر دولتی در مدیریت مصرف برق در پیک بار تابستان سال جاری شد و افزود: دولت مدیریت مصرف برق را از خودش آغاز کرده است و برق مشترکان  اداری پرمصرف طی دو هفته اخطار و در صورت تداوم روند و بی توجهی به لزوم مدیریت مصرف، در هفته های آتی قطع می گردد و وصل آن منوط به تعهد بالاترین مقام استانی سازمان است.

کریمی فرد به این موضوع نیز اشاره کرد و افزود: بر اساس مصوبه اخیر شورای عالی امنیت ملی، کلیه دستگاه های اجرایی، قضایی، بانک ها ، شهرداری ها ، نیروهای مسلح و نهادهای عمومی غیردولتی موظف به کاهش مصرف به میزان ۳۰ درصد در ساعات اداری (۷ تا ۱۳:۳۰) و ۷۰ درصد در ساعات غیراداری می باشند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس، به اعمال برنامه‌های مدیریتی مصرف برق در قالب بسته‌های تشویقی هم اشاره کرد و افزود: دربخش کشاورزی  مقرر شده است آن دسته از کشاورزانی که از ساعت ۱۱ تا ۱۸در بازه زمانی ۱۵خرداد تا۱۵شهریورماه ۱۴۰۱ در ساعات اوج بار، به مدت ۵ ساعت اقدام به خاموش کردن پمپ چاه‌های کشاورزی خود نمایند، علاوه بر اینکه هزینه برق مصرفی آن ها در ۱۹ ساعت باقی مانده شبانه روز به صورت رایگان محاسبه خواهد شد، مشمول دریافت پاداش های تشویقی براساس دستورالعمل های وزارت نیرو خواهند شد.

کریمی فرد، در خصوص مشترکان صنعتی نیزگفت: به آن دسته از مشترکان صنعتی که در بازه زمانی ۱۰ خرداد تا ۱۵ شهریورماه سال جاری مصرف خود را کاهش دهند، متناسب با مقدار کاهش مصرف و روزهای همکاری پاداش تعلق می گیرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس، در بخش دیگری از سخنان خود بر نقش و همکاری مردم در مدیریت مصرف برق تاکیدکرد و ابراز داشت: استان فارس بیش از ۱ میلیون مشترک برق دارد که ۸۷ درصد آن در بخش خانگی است و از این رو این گروه از مشترکان می توانند با مدیریت مصرف بهینه برق سهم قابل توجهی در عبور موفق از پیک بار تابستان سال جاری داشته باشند.وی  ساعات اوج مصرف در تابستان سال جاری را از ۱۸ – ۱۱ و ۲۳-۲۰  عنوان کرد و گفت: ازکلیه مشترکان خانگی درخواست  می شود تا در این زمان از شبانه روز از وسایل پرمصرف همچون اتو، جاروبرقی، ماشین لباسشویی، ظرفشویی و…  استفاده ننمایند.

کریمی فرد، به بسته تشویقی در این بخش نیز اشاره کرد و افزود: مشترکان پرمصرف و بدمصرف در صورت کاهش مصرف برق نسبت به سال گذشته و رعایت الگوی مصرف، به ازای هرکیلو وات ساعت مبلغ ۵۰۰ تومان پاداش در قبض برق آنها اعمال می شود و پاداش دریافت خواهند کرد. وی یادآورشد: براساس این طرح که از ابتدای خرداد ماه سال جاری آغاز شده، مشترکان خانگی در صورت رعایت سقف الگوی مصرف و کاهش مصرف، ۵ برابرمتوسط قیمت فروش در صورت حساب بستانکار می گردند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس، در ادامه خواستار همکاری صدا و سیمای مرکزفارس، اداره کل فرهنگ و ارشاد و سازمان تبلیغات اسلامی در جهت اطلاع رسانی موثر ، آگاه سازی عمومی و آموزش روش های مدیریت مصرف برق و فرهنگ سازی بویژه در شبکه های تصویری و مجازی در ساعات پربیننده و تریبون های مردمی شد و بیان داشت: همکاری دستگاه های تبلیغی – اطلاع رسانی می تواند نقش کلیدی درتنویر افکارعمومی و فرهنگ سازی مصرف بهینه انرژی  در بین جامعه داشته باشند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس، در پایان سخنان خود به موضوع دستگاه های رمز ارز غیرمجاز در استان نیز اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به موثربودن گزارش های مردمی، شهروندان می توانند از طریق شماره ۱۱۳ستاد خبری وزارت اطلاعات، شماره ۱۱۴ستاد خبری اطلاعات سپاه، سامانه”سمات” شرکت توانیر به آدرسwww.tavanir.org.ir/samaat وثبت گزارش و یا ارسال پیامک به شماره های: ۳۰۰۰۲۹۰۱۵۷  و شماره فضای مجازی ۰۹۹۱۶۶۷۲۴۸۳دفتر حراست و امور محرمانه شرکت توزیع نیروی برق استان فارس و استفاده از اپلیکیشن برق من، استخراج کنندگان غیر قانونی رمز ارزها را معرفی و از پاداش میلیونی تا سقف ۲۰ میلیون تومان، مطابق دستورالعمل وزارت نیرو بهره مندگردند.