مدیرامور منابع آب مغان خبر داد؛

امسال برای تعمیر و نگهداری شبکه مغان بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال هزینه شده است

مدیرامور منابع آب مغان با بیان اینکه امسال تاکنون برای تعمیر و نگهداری شبکه مغان بالغ بر 80 میلیارد ریال هزینه شده است گفت: برای اصلاح و بازسازی دو دستگاه پایپ کالورت و تهیه و تعویض شیر پروانه ایستگاه پمپاژ شماره ۶ 22 میلیارد ریال هزینه خواهد شد.

مهندس اصغر احمدنژاد افزود: اصلاح و بازسازی پایپ کالورتهای شبکه مغان برای آماده سازی شبکه در سال آبی پیشرو انجام می گردد.

وی اظهار کرد: با توجه به سپری شدن ۴۷ سال از عمر بهره برداری شبکه آبیاری و زهکشی مغان معمولا در زمان فصل پیک آبیاری تعدادی از سازه های مدفون تخریب و دچار نشت شده و این پایپ کالورت ها مسدود می شوند که با انجام عملیات تعمیر و نگهداری این نقایص برطرف می شوند.

مهندس احمدنژاد تصریح کرد: همه ساله در فصل غیر بهره برداری با توجه به اولویت بندی های انجام شده و اهمیت سازه جهت آماده سازی شبکه برای سال آبی پیشرو و تامین آب شرب و کشاورزی اراضی پایین دست از محل اعتبارات جاری عملیات اصلاح و بازسازی انجام می گیرد.

مدیرامور منابع آب مغان با اشاره به اینکه عملیات تکمیلی اصلاح و بازسازی شبکه تا زمان شروع فصل آبیاری انجام خواهد شد خاطرنشان کرد: جهت آماده سازی شبکه آبیاری و زهکشی مغان سرویس سالانه و اورهال ایستگاهای پمپاژ نیز شروع شده است.

وی در پایان افزود: تهیه و ساخت دریچه های پیش ساخته برای جلوگیری از هدر رفت آب و همچنین لایروبی کانالهای اصلی و  درجه دو زهکشهای شبکه نیز درحال انجام می باشد.