الزام دستگاه‌ها و ادارات دولتی به استفاده از انرژی تجدیدپذیر

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل گفت : بر اساس مصوبه هیات وزیران ، وزارتخانــه هــا، موسسـات و شـرکت هـای دولتـی و نهادهـای عمومـی غیـر دولتـی، بانـک هـا، شـهرداری هـا و … موظفند حداقــل ۲۰ درصــد از بــرق مصرفــی سـاختمان هـای خـود را از انـرژی هـای تجدیـد پذیـر تامیـن نماینـد
حسین قدیمی اظهار داشت : در دنیای معاصر جمعیت رو به افزایش است و به تبع آن مصرف انرژی افزایش یافته است لذا با توجه به ابلاغ آیین نامه صرفه جویی مصرف انرژی در ساختمان های اداری با هدف کاهش هزینه های عمومی، ارتقاء بهره وری و استفاده بهینه از منابع ، استفاده از پنل خورشیدی در دستگاههای اجرایی یک ضرورت است .
این مقام مسئول استانی اظهار داشت : به منظور عملیاتی نمودن مصوبه هیئت وزیران مبنی بر تأمین حداقل ۲۰ درصد برق مصرفی وزارتخانه ها ، موسسات ، شرکت های دولتی و نهادهای عمومی غیردولتی از انرژی های تجدید پذیر ، لازم است کلیه دستگاههای اجرایی استان به این سمت گام بر دارند .
مدیر عامل شرکت توزیع برق استان اردبیل گفت : انرژی خورشیدی به عنوان جایگزینی مطمئن برای سوخت های فسیلی مورد توجه جهانی قرار گرفته و ایران نیز با توجه به شرایط خاص آب و هوایی یکی از مناطق مستعد از نظر استفاده از انرژی خورشیدی برای تولید برق به شمار می‌رود.
قدیمی گفت : در راستای رعایت اصل صرفه جویی ، مشارکت جهت تأمین برق مطمئن، کاهش تلفات شبکه و پیک سایی مصرف انرژی در ساعات اوج بار در روز و با توجه به وضعیت کم آبی در کشور و آلودگی زیست محیطی ، استفاده از انرژی خورشیدی برای تولید برق ؛ باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد.
وی افزود : در استان اردبیل در ۱۳ دستگاه اجرایی و در مجموع ۲۸ ساختمان اداری پنل خورشیدی با ظرفیت ۲۰۲.۲ کیلووات نصب شده است .
قدیمی در ادامه اسامی اداراتی که اقدام به نصب پنل خورشیدی در ساختمان اداری نموده اند را عنوان نمود .
وی گفت : مدیریت امور انتقال نیروی برق استان ، اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ، شرکت شهرک های صنعتی ، اداره کل فنی و حرفه ای ، ستاد سازمان جهاد کشاورزی ، ساختمان شیرخوارگاه بهزیستی اردبیل ، پاسگاه مرزی استان ، شرکت گاز استان اردبیل(میدان ارتش ) اداره کل امور عشایر ، اداره کل آموزش و پرورش ، سازمان برنامه و بودجه از جمله دستگاههای اجرایی هستند که اقدام به نصب پنل خورشیدی در ساختمان اداری نموده اند .
مدیر عامل شرکت توزیع برق استان گفت : نیروگاه‌های تجدیدپذیر در ادارات دولتی به شکل تولید در محل مصرف قابل احداث است و نه تنها می‌تواند بخش قابل توجهی از برق مورد نیاز خود را به خصوص در زمان پیک ظهر در تابستان تامین کند، بلکه جهت حفظ انرژی های فسیلی برای آیندگان و ذخیره منابع ملی را محقق کند.