البرزی ها صرفه جویی درمصرف آب را جدی بگیرند

با توجه به محدودیت منابع آبی و مناسب نبودن بارش های امسال از یک سو وافزایش جمعیت ومهاجر پذیر بودن البرز از سوی دیگر، توصیه می شود مردم استان البرز صرفه جویی در مصرف آب را جدی تر بگیرند.

مهندس مهدی زاده مدیرعامل شرکت آبفای استان البرز با اعلام این مطلب وتاکید براینکه نزولات آسمانی وذخایر آبی به شدت درحال کاهش است، گفت: درتابستان امسال اگر صرفه جویی نکنیم با مشکل کم آبی وافت فشار مواجه خواهیم بود. بنابراین سعی ما براین است که با اجرای تمهیدات لازم از جمله بهره برداری از مدول (بخش ) سوم وجدید تصفیه خانه آب شماره ۲ کرج به ظرفیت ۵۰۰ لیتر برثانیه ، تابستان امسال را بدون مشکل پشت سربگذاریم.
مدیرعامل آبفای البرزگفت: پسندیده است هم استانی های عزیز همگی خود را دربرابر بحران خشکسالی مسئول بدانند وروش های صرفه جویی درمصرف آب را به ویژه درکوتاه کردن زمان استحمام،تعویض شیلنگ های فرسوده کولرهای آبی و تنظیم شیر شناور وپرهیز از شست وشوی حیاط به کار گرفته وبا دوستان، آشنایان وخویشاوندان خود دراین باره صحبت کنند.
وی از شهروندان درخواست کرد تا با صرفه جویی بیشتر و رعایت الگوی استاندارد مصرف(۱۵۰ لیتر درشبانه روز برای هر نفر) ضمن کمک به حفظ منابع آبی موجود وپیشگیری از روبرو شدن با قطعی آب، امکان استمرار خدمات رسانی وبهره مندی همگانی از آب آشامیدنی را فراهم کنند.
لازم به ذکر است درحال حاضر مصرف آب خانگی دراستان البرز به حدود ۲۰۰ لیتر به ازای هر نفر رسیده است.