اقدامات شرکت آب منطقه ای قزوین در دولت سیزدهم

مراسم گرامیداشت هفته دولت با حضور مدیرعامل، معاونین، مدیران و جمعی از همکاران شرکت آب منطقه ای قزوین در محل نمازخانه این شرکت برگزار شد.

به گزارش برقآب، به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای قزوین منصور ستوده مدیرعامل این شرکت ضمن تقدیر و تشکر از تلاش و زحمات همکاران شرکت در راستای تحقق اهداف و برنامه های پیش بینی شده، اهم اقدامات صورت گرفته توسط شرکت آب منطقه ای قزوین از آغاز دولت سیزدهم تاکنون را تشریح نمود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین به اشاره به طرح های عمرانی شرکت اظهار داشت: خوشبختانه سد نهب با تلاش عوامل اجرایی و نظارتی در مراحل پایانی اجراء و تکمیل کارهای باقیمانده بوده و بزودی آماده افتتاح و بهره برداری می شود. وی افزود: پیشرفت فیزیکی این سد در حال حاضر بیش از ۹۶ درصد است و پیش بینی می کنیم تا پایان شهریورماه این سد مهم و حیاتی استان که با هدف بهبود آبیاری ۳۶۸۰۰ هکتار از اراضی پایین دست در تلفیق با منابع آب زیرزمینی در حال ساخت می باشد به بهره بردرای برسد.

ستوده ادامه داد: کانال اصلی شبکه آبیاری سد نهب نیز با پیشرفت حدود ۶۰ درصد درحال اجراء بوده و چندی پیش نیز با حضور مدیران و مسئولین ارشد استان عملیات اجرایی احداث کانال های درجه ۱ و ۲ این شبکه آبیاری نیز آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین در خصوص سد بالاخانلو گفت: این سد با هدف تامین آب شرب ۵ شهر و ۳۰ روستای جنوب استان  بر روی رودخانه حاجی عرب در حال احداث بوده و در حال حاضر نیز کلیه جبهه های کاری آن فعال می باشند و پیش بینی می کنیم طی چند ماه آینده این سد آماده آبگیری اولیه شود. وی اضافه کرد: اقدامات لازم جهت آغاز عملیات اجرایی احداث تصفیه خانه و خط انتقال این سد نیز انجام شده و و پیمانکار پروژه انتخاب شده است.

ستوده در بخش دیگر از صحبت های خود با اشاره به آخرین وضعیت انتقال آب شرب از سد طالقان به شهرها و روستاهای استان تصریح کرد: در سال گذشته با تلاش و کوشش شبانه روزی توانستیم با انتقال آب شرب سالم و گوارا به آبیک از سد طالقان به یکی از آرزوهای دیرینه و به حق مردم شریف و متدین این شهر جامه عمل بپوشانیم و در ادامه و در سال جاری نیز با مساعدت و پیگیری وزیر نیرو و تامین بخشی از اعتبارات آبرسانی به شهرهای محمدیه و مهرگان از سد طالقان بزودی عملیات اجرایی این بخش از پروژه نیز آغاز می گردد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین با اشاره به اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی در استان قزوین عنوان داشت: از ابتدای شروع بکار دولت سیزدهم تا کنون تعداد ۶۳۴ حلقه چاه غیرمجاز در استان پر و مسلوب المنفعه شده که این اقدام موجب حفظ و حراست ۲۹ میلیون مترمکعب آب در سفره های آب زیرزمینی شده است. وی اضافه کرد همچنین با نصب ۱۵۱۸ دستگاه کنتور هوشمند بر روی چاه های مجاز ضمن جلوگیری از اضافه برداشت زمینه صرفه جویی ۷۲ میلیون مترمکعب آب نیز فراهم شده است.

ستوده ادامه داد: همچنین با همکاری دستگاه قضا و نیروی انتظامی در طول دو سال گذشته ۲۳۲ دستگاه و ادوات حفاری غیرمجاز توقیف و روانه پارکینگ شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین با اشاره اقدامات دفتر مهندسی رودخانه اظهار داشت: آزاد سازی و رفع تصرفات بستر و حریم رودخانه به میزان ۵۹ هکتار و لایروبی ۵۶ کیلومتر از مسیر رودخانه های استان با هدف عبور ایمن سیلاب های فصلی از جمله اقدامات این دفتر در دولت مردمی است.

ستوده در بخش پایانی صحبتهای خود از اخذ سند تک برگی ۱۰۰۶ هکتار از بستر رودخانه شاهرود در سه ماهه دوم سال جاری به عنوان یکی از اقدامات شاخص شرکت آب منطقه ای قزوین که با هدف پیشگیری و کاهش میزان خسارات ناشی از وقوع سیلاب ها و همچنین تثبیت مالکیت دولت و تسریع در برخورد قانونی با متخلفین صورت گرفته است، یاد کرد.