افزایش ۷ درصدی تولید انرژی خالص نیروگاه شهید سلیمی نکا

نیروگاه شهیدسلیمی نکا در شش ماه ابتدای امسال بالغ بر ۵ میلیارد و۹۳۴ میلیون و ۵۶۵ هزارکیلووات ساعت انرژی تولید کرد. مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نکا با اعلام این خبر افزود: مجموع انرژی خالص نیروگاه در شش ماه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۷ درصد افزایش داشت. محسن نعمتی با […]

نیروگاه شهیدسلیمی نکا در شش ماه ابتدای امسال بالغ بر ۵ میلیارد و۹۳۴ میلیون و ۵۶۵ هزارکیلووات ساعت انرژی تولید کرد.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نکا با اعلام این خبر افزود: مجموع انرژی خالص نیروگاه در شش ماه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۷ درصد افزایش داشت.

محسن نعمتی با اشاره به اینکه در شش ماه اخیر حدود ۷۴ درصد انرژی تولید شده در واحدهای بخاری و حدود ۲۶ درصد در واحدهای بلوک سیکل ترکیبی بدست آمده است ابراز داشت: با توجه به دشواری و حساسیت بسیار زیاد نگهداری و بهره برداری از واحدهای این نیروگاه با گذشت بیش از ۴ دهه کارکرد، بدلیل قدمت و عمر بالای تجهیزات، حفظ آمادگی واحدهای این نیروگاه برای تولید پایدار انرژی کار آسانی نبود و لذا با توجه به نیاز شبکه برق کشور و علیرغم همه محدودیتهای موجود بویژه در شرایط سخت مقابله با ویروس کرونا، تا حد امکان تلاش شد تعمیراتهای غیر مترقبه احتمالی در کوتاه ترین زمان ممکن انجام و با همدلی و فعالیت جهادی و شبانه روزی کارکنان نیروگاه، تمامی واحدهای نیروگاه جهت تولید پایدار برق و گذر از پیک مصرف تابستان ۱۴۰۰ در مدار تولید باشند.

خاطرنشان می­شود درشش ماه ابتدای امسال حدود ۵۷ درصد انرژی تعهدی سالانه نیروگاه طبق برنامه محقق شد.

نیروگاه شهید سلیمی نکا با ۴ واحد بخاری به ظرفیت هرکدام ۴۴۰ مگاوات، دو واحد گازی به ظرفیت هر یک ۱۳۷.۶ مگاوات و یک واحد بخار سیکل ترکیبی با ظرفیت ۱۶۰ مگاوات، بیش از ۴ درصد از برق کشور را تامین می­کند.