افزایش ۵۰ مگاواتی مصرف انرژی با هر درجه افزایش دما

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز با بیان اینکه افزایش دما، ارتباط مستقیمی با افزایش مصرف انرژی دارد، تصریح کرد: هر درجه افزایش دما در حوزه ی برق تبریز، حدود ۵۰ مگاوات مصرف انرژی را افزایش می دهد و این افزایش بار ناشی از ورود بارهای سرمایشی است. عادل کاظمی با بیان مطلب بالا یادآور […]

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز با بیان اینکه افزایش دما، ارتباط مستقیمی با افزایش مصرف انرژی دارد، تصریح کرد: هر درجه افزایش دما در حوزه ی برق تبریز، حدود ۵۰ مگاوات مصرف انرژی را افزایش می دهد و این افزایش بار ناشی از ورود بارهای سرمایشی است.

عادل کاظمی با بیان مطلب بالا یادآور شد: افزایش هر یک درجه ی دمای هوا، ۱۵۰۰ مگاوات بر مصرف برق کل کشور می افزاید و این مسئله لزوم صرفه جویی هر چه بیشتر برق مشترکان عزیز را برای مدیریت مصرف انرژی در ایام گرم سال می طلبد.
کاظمی از شهروندان و مشترکان خواست تا حد امکان از مصرف همزمان دستگاه های پرمصرف در ساعات پیک بار خودداری کنند و خاطرنشان کرد: مردم عزیز می توانند استفاده کنندگان غیرمجاز ماینر و برق های غیرمجاز را به سامانه سمات (tavanir.org.ir/samaat)، سامانه ی ۱۲۱ یا به شماره تماس ۳۳۳۱۳۴۸۲ اطلاع دهند.
وی یادآور شد: ساعت ۱۲ الی ۲۲ زمان اوج بار برای مشترکان با تعرفه ی خانگی در نظر گرفته شده است و این مشترکان می بایست الگوی صحیح مصرف را در این ساعات رعایت کنند. همچنین این مشترکان می توانند با تنظیم دمای کولرهای خود در دمای آسایش، یعنی۲۵ درجه سانتی گراد به تداوم تامین برق کمک شایانی کنند.

 

بازرسی مصرف انرژی سازمان ها و ادارات در تبریز

ضابطان شرکت توزیع نیروی برق تبریز در راستای مدیریت مصرف بار، مصرف انرژی سازمان ها، ادارات و ارگان های شهرستان های تبریز، اسکو و آذرشهر را پایش و بازرسی می کنند.

این شرکت براساس دستورالعمل ها، ابلاغیه ها، مکاتبات و صورتجلسات مربوط به کنترل پیک بار تابستان و در جهت بازرسی و پایش میزان کاهش مصرف انرژی و رعایت الگوی مصرف، فعالیت های گسترده ای را انجام داده است.
در این راستا، ضابطان برق تبریز در قالب اکیپ های بازرسی، از وضعیت راه اندازی کلیه ی مولدهای اضطراری سازمان ها، ادارات و ارگان ها به صورت منظم بازدید کرده و به صورت دوره ای نتایج بازرسی ها را گزارش می کنند.
براین اساس، کلیه ی مراکز اداری و دولتی موظفند ضمن رعایت الگوی مصرف و کاهش حداکثری مصارف، همکاری جدی با ضابطان برق تبریز داشته باشند.
گفتنی است کلیه ی وزارتخانه ها، سازمان ها، موسسات و شرکت های دولتی، نیروهای مسلح و بانک ها موظف هستند در راستای مدیریت مصرف برای کاهش روشنایی، کاهش و یا حذف بار سرمایشی، استفاده از مولدهای اضطراری مصرف برق خود را نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد کاهش دهند. در صورت عدم تحقق کاهش ۵۰ درصدی مصرف برق، پس از قطع موقت و اخطار جدی، برق این سازمان ها و ادارات قطع خواهد شد.
همچنین ادارات موظف هستند بعد از پایان ساعات کار، ۹۰ درصد مصرف برق خود را کاهش دهند.