مدیر دفتر بهره‌برداری آبفای استان اصفهان خبر داد؛

افزایش ۲۰ درصدی مصرف آب در پی انجام سنت خانه تکانی پایان سال

مدیر دفتر بهره‌برداری و توسعه تاسیسات تامین، تصفیه و خطوط انتقال آبفای استان اصفهان از افزایش 20 درصدی مصرف آب در روزهای پایانی سال خبر داد.

مجتبی اورنگی اظهار داشت: علت این افزایش را سنت خانه تکانی دانست وگفت: هر چه به روزهای پایایی سال نزدیک می‌شویم، میزان مصرف آب نیز بیشتر می‌شود.

وی افزود: میزان مصرف آب شرب ۵۸ شهر و ۳۸۰ روستای تحت پوشش سامانه اول آبرسانی اصفهان بزرگ با جمعیتی بالغ بر چهار میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در روزهای عادی سال را ۱۱ تا ۱۲ هزار لیتر در ثانیه اعلام کرد و گفت: با افزایش ۲۰ درصدی مصرف آب این میزان  به حدود ۱۴ تا ۱۵ هزار لیتر در ثانیه می‌رسد.

مدیر دفتر بهره‌برداری و توسعه تأسیسات تأمین، تصفیه و خطوط انتقال آبفای استان اصفهان با اشاره به این که به دلیل افزایش مصرف آب در روزهای پایانی سال، چاه‌های اضطراری نیز وارد مدار می‌ شود، اضافه کرد: چاه‌هایی که تابستان‌ها به دلیل افزایش مصارف روشن می‌شود، در ۱۰ روز منتهی به عید نوروز نیز برای جبران کمبود آب وارد مدار بهره برداری می‌شوند.

اورنگی تصریح کرد: در حال حاضر برای تأمین آب شرب اصفهان نگرانی وجود ندارد و امید است برای تابستان پیش رو سامانه دوم آبرسانی نیز راه اندازی شود تا مشکلی در فصل گرم برای تأمین آب شرب به وجود نیاید.

وی با تاکید بر ضرورت مصرف بهینه آب، ابراز داشت: اگر هر شهروند در شبانه روز ۱۵ لیتر در مصرف آب صرفه جویی کند کمک به سزایی در تامین آب شرب و بهداشت پایدار مشترکین این شرکت کرده است.