مدیرعامل آبفای استان خبر داد؛

افزایش ۱۰ درصدی مصرف آب در قم/ شوری آب با کاهش مصرف کم می‌شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به ارتباط مستقیم شوری آب و میزان مصرف، گفت: با کاهش مصرف آب، میزان برداشت از چاه‌ها و درنتیجه شوری آب در شبکه کمتر می‌شود.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قم، مهندس حسن بختیاری با اشاره به اینکه در حال حاضر ۸۰ درصد آب استان از منابع سطحی شامل سدهای کوچری و ۱۵ خرداد تأمین می‌شود، اظهار داشت: شرایط اقلیمی و کاهش بارندگی در حوزه آبریز مربوط به این دو سد، افت شدید حجم ذخیره مخزن آن‌ها را به دنبال داشته است.

وی با بیان اینکه اسفندماه سال گذشته سد کوچری ۱۵۰ میلیون مترمکعب آب داشته است، گفت: این میزان در حال حاضر به کمتر از ۸۰ میلیون مترمکعب رسیده درنتیجه سهم استان قم نیز از این سد کاهش یافته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم افزایش ۱۰ درصدی مصرف آب در اسفندماه نسبت به بهمن‌ماه را نیز مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: رشد شدید مصرف و کاهش سهم استان از سدکوچری منجر به افزایش برداشت از چاه‌ها شد به همین دلیل در هفته‌های اخیر شاهد شوری آب در شهر هستیم.

وی تصریح کرد: در صورتیکه برداشت از چاه‌های سطح شهر را افزایش نمی‌دادیم با کمبود آب مواجه می‌شدیم و بالاجبار باید قطع آب را در دستورکار قرار می‌دادیم.

مهندس بختیاری بر لزوم تغییر در نحوه مصرف آب با توجه به شرایط ایجاد شده تأکید کرد و از شهروندان خواست مصارف خود را کنترل و مدیریت کنند تا شرایط پایداری در تأمین آب شهر رقم بخورد.

وی با بیان اینکه مصرف بیش از حد هم افزایش شوری و هم افت فشار را به دنبال خواهد داشت، تأکید کرد: امیدواریم با همراهی مردم و کاهش مصرف، بتوانیم از شرایط ایجاد شده عبور کنیم و شاهد کاهش شوری آب در شبکه باشیم.