“ افزایش چشمگیر مصرف آب در روزهای پایانی سال “ “مردم در سنت خانه تکانی، آب را مسئولانه مصرف کنند”

مدیر دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان قزوین همزمان با آغاز پویش « خانه تکانی با مدیریت مصرف آب » گفت : افزایش چشمگیر مصرف آب در روزهای پایانی سال ، هشداری است که باید جدی گرفته شود .

سید محمد حسین ابوترابی با اعلام شعار « من مراقب آب هستم » بعنوان شعار پویش مذکور افزود : لزوم همراهی مردم برای رفع مشکل کم آبی ضرورتی اجتناب ناپذیر است و امیدواریم همه شهروندان خصوصا بانوان و مادران گرامی با این پویش همراه شده و در مراقبت از “آب” اهتمام ویژه داشته باشند .

وی در ادامه ضمن  تکریم  سنت خانه تکانی که  سنتی کهن از جنس پاکی و تازگی است بیان داشت : هر ساله مصارف بالا در برخی خانه تکانی ها و نظافت منازل ، میزان مصرف آب در روزهای پایانی سال را به شدت افزایش داده و سبب ساز  افت فشار و یا اختلال در توزیع مناسب آب  می شود که حتی در مقایسه با ماههای گرم سال نیز بیشتر است .

وی در پایان از شهروندان خواست با پیوستن به این پویش و اصلاح روش های مصرف و استفاده از راهکارهای نوین مدیریت مصرف آب  و همچنین مدیریت زمان، مصارف آب را کنترل کرده و آن را به روزهای پایانی سال موکول نکنند تا در ساعات منتهی به حلول سال نو با کمبود آب ناشی از مصارف همزمان در استان مواجه نشویم.