افزایش چاه های غیر مجاز از تبعات خشکسالی است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان در جلسه ویدئو کنفرانسی با بخشداران استان در معاونت سیاسی استانداری گلستان با اشاره به کاهش ۳۲ درصدی بارش ها در سال جاری وکاهش ۴۴ تا ۶۵ درصدی رواناب رودخانه ها اظهار کرد: حدود ۲۰۰ میلیون متر مکعب نیز آب زیرزمینی استان طی این خشکسالی کاهش داشته است […]

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان در جلسه ویدئو کنفرانسی با بخشداران استان در معاونت سیاسی استانداری گلستان با اشاره به کاهش ۳۲ درصدی بارش ها در سال جاری وکاهش ۴۴ تا ۶۵ درصدی رواناب رودخانه ها اظهار کرد: حدود ۲۰۰ میلیون متر مکعب نیز آب زیرزمینی استان طی این خشکسالی کاهش داشته است که نقصان محصول ۳۵ هزار هکتار از اراضی استان دور از ذهن نیست.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان، سید محسن حسینی در این جلسه ویدئو کنفرانسی بر کاهش سطح کشت و استفاده از محصولات کم آب طلب برای کشت در  شرایط خشکسالی سال جاری تاکید کرد.
وی افزایش چاه های غیر مجاز، اختلاف بین کشاورزان هم در استفاده از آّب سطحی و هم زیرزمینی و اختلاف بین نسق ها و روستاها را در بخش آب از تبعات این خشکسالی عنوان کرد که باید با مدیریت همه جانبه و مدیریت مصرف در همه بخش ها از بحران جلوگیری کرد.
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان اظهار کرد: انجام کشت های کم آب طلب، کاهش سطح زیر کشت محصولات و آتش نزدن بقایای کشت قبلی از جمله مواردی بود که به بخشداران تاکید شد تابه مردم توصیه اکید داشته باشند.
حسینی افزود: آتش زدن بقایای کشت قبلی هم باعث می شود زمین خشک تر شده و آب زیادتری برای نفوذ به زمین نیاز باشد .
احسان مکتبی معاون سیاسی و امنیتی استانداری گلستان هم در این جلسه با بیان اینکه آب چالش امروز و فردای گلستان است، گفت باید به سرعت برای مدیریت آن برنامه ریزی کرد.
وی افزود: کمبود آب در گلستان اصلاح سیاست ها در الگوی کشت ومدیریت منابع را به ما دیگته کرده است واکنون اصلاح این سیاست ها ضرورت دارد.