افزایش میزان اثر بخشی راه حلهای ارائه شده در RCA های شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی

مدیر دفتر توسعه مدیریت و تحول اداری (تمتا) شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: میزان اثربخشی راه حلهای ارایه شده در فرآیندهای Rca (تحلیل علل ریشه ای مسائل) انجام شده در شش ماهه نخست سال جاری در شرکت نسبت به دوره مشابه سال قبل افزایش یافته است.

به گزارش روابط عمومی، مجتبی رفیعی افزود: در راستای پیاده سازی فرایند اقدام اصلاحی و تحلیل ریشه ای مسائل با استفاده از Rca، از اواسط سال گذشته ارزیابی فرآیندهای Rca انجام شده در مدیریت های برق شهرستانهای خراسان رضوی آغاز گشته که از ابتدای سال تاکنون ۲۴۶ مورد نتیجه Rca انجام شده توسط شهرستانها به دفتر تمتا در ستاد ارسال شده است.

وی اظهار داشت: نتایج بررسی های صورت گرفته از Rca های ارسالی مدیریتهای برق شهرستانهای خراسان رضوی در دوره نخست سال ۱۴۰۱، حکایت از رشد میزان اثر بخشی راه حلها در این دوره به نسبت دوره های قبل دارد.

مدیر دفتر توسعه مدیریت و تحول اداری شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: نتایح بررسیهای انجام گرفته از راه حلهای خروجی تیم های Rca شهرستانها نشان می‌دهد که ۷۰ درصد از راه حلهای ارائه شده بیش از ۶۰ درصد اثربخشی داشته اند، در حالی که تنها ۳۰ درصد از راه حلها، اثر بخشی کمتر از ۶۰ درصد را نشان می دهند، این آمار نشان از رشد و ارتقای کیفیت راه حلها در فرآیند Rca شرکت دارد.

فرشید علمی مهر، کارشناس استقرار سیستمهای مدیریت در دفتر توسعه مدیریت و تحول اداری شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: هدف نهایی در فرایند Rca افزایش کیفیت و اثربخشی راه حلهای ارائه شده در این فرایند است تا بتوان ضمن تحلیل دقیق مسائل و شناخت کافی و دقیق از آنها مشکلات پرتکرار را در سطح شرکت به حداقل رساند.