افتتاح ۲۲ پروژه آبرسانی در خراسان جنوبی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی از بهره‌برداری 22 پروژه با اعتباری بالغ بر یک هزار و 687 میلیارد ریال همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر خبر داد.

به گزارش برقاب:  افتتاح ۲۲ پروژه آبرسانی در خراسان جنوبی. “مهدی دوستی” اظهار کرد: مهمترین پروژه افتتاحی در دهه فجر امسال مخزن ۱۰ هزار مترمکعبی جنوب شهر بیرجند است که با اعتباری قریب به ۳۵ میلیارد تومان آماده بهره‌برداری است.
وی افزود: همچنین پروژه آبرسانی به شهر بیرجند با حفر و  تجهیز ۲ حلقه چاه و آبرسانی به روستاهای نوغابچیک و بویک و ورقنه و شروع پروژه آبرسانی مسکن محرومین شکرآب و چهکند و حسین آباد سادات نیز در برنامه افتتاحیه قرار دارد.
وی با اشاره به پروژه‌های قابل افتتاح در شهرستان درمیان نیز گفت: در این شهرستان شاهد افتتاح پروژه اصلاح شبکه و نوسازی انشعابات روستای آواز و آبرسانی به روستای فخرود خواهیم بود، همچنین پروژه پایدارسازی تامین آب روستای دوست آباد سرایان و سه روستا از مجتمع ارسک بشرویه و اصلاح شبکه و نوسازی انشعابات روستای ماهیرود سربیشه نیز در دهه فجر به بهره برداری می‌رسد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی از بهره‌برداری چهار پروژه در شهر طبس همزمان با دهه فجر خبر داد و گفت: آبرسانی به روستاهای اقماری دیهوک، آبرسانی به شهر طبس با حفر و تجهیز ۸ حلقه چاه، توسعه شبکه آب در دو سایت ۵۰ و ۷۹ هکتاری مسکن ملی طبس از جمله این پروژه‌هاست.
دوستی، با اشاره به افتتاح مخزن ۱۰۰۰ متر مکعبی شهر باغستان فردوس، گفت: همچنین آبرسانی به روستای گستج از مجتمع فتح‌آباد فردوس و توسعه شبکه آب مسکن ملی فردوس و اسلامیه نیز در دهه فجر انجام خواهد شد.
وی با بیان اینکه در دهه فجر آبرسانی به روستای رجنگ و طرح اضطراری مجتمع کلی بزن آباد دو پروژه شرکت در شهر قاینات است، ادامه داد: آبرسانی به روستاهای استند و سه روستا از مجتمع طارق و آبرسانی به مجتمع طبسین نیز سهم شهر نهبندان از پروژه های دهه فجر است.
بنا بر این گزارش در دهه فجر شاهد کلنگ زنی پروژه فاضلاب خوسف و ۲۱ پروژه دیگر در سطح استان نیز خواهیم بود.