افتتاح ۱۳۱ پروژه برق در استان همدان

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان از افتتاح ۱۳۱ پروژه برق با ۶۰ میلیارد و ۴۶۶ میلیون تومان اعتبار طی هفته دولت در استان همدان خبر داد. به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان همدان، شیرزاد جمشیدی در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک هفته دولت، با تشریح دلایل قطعی برق در […]

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان از افتتاح ۱۳۱ پروژه برق با ۶۰ میلیارد و ۴۶۶ میلیون تومان اعتبار طی هفته دولت در استان همدان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان همدان، شیرزاد جمشیدی در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک هفته دولت، با تشریح دلایل قطعی برق در استان طی هفته‌های گذشته اظهار کرد: امسال به دلیل کاهش بارندگی‌ها و افزایش شدید دما ناترازی بین تولید و مصرف به میزان ۱۳ هزار مگاواتی به وجود آمد که موجب اعمال برنامه اضطرار بار و خاموشی‌ها شد.

وی با بیان اینکه سهمیه در نظر گرفته شده برای استان ۵۸۰ تا ۶۳۰ مگاوات بود، عنوان کرد: اوج مصرف برق در استان ۷۶۸ مگاوات بود که در بدترین حالت ۱۸۰ تا ۱۹۰ خاموشی داشتیم و یا از طریق مدیریت مصرف آن را جبران می‌کردیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان با اشاره به اینکه از اواخر اردیبهشت ماه ناترازی در تولید برق کشور و استان به وجود آمد، گفت: در شرایط کرونایی به دلیل شرایط حاد هیچ‌گاه برنامه قطعی برای مراکز درمانی نداشتیم و همچنین برق بیمارستان‌ها و مخازن آب را به دلیل آن که مراکز حساسی هستند قطع نکردیم.

وی با اشاره به افتتاح ۱۳۱ پروژه برق طی هفته دولت در استان همدان بیان کرد: این پروژه‌ها با ۶۰ میلیارد و ۴۶۶ میلیون تومان اعتبار به بهره‌برداری می‌رسد.

جمشیدی با بیان اینکه ۱۳ پروژه در همدان، ۱۰ پروژه در ملایر و ۲۱ پروژه در نهاوند به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: ۱۲ پروژه در رزن، ۱۵ پروژه در درگزین، هفت پروژه در تویسرکان، هشت پروژه در اسدآباد، هفت پروژه در بهار، ۲۵ پروژه در کبودراهنگ و ۹ پروژه نیز در فامنین به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه ۵۶ پروژه با ۳۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان نیز آماده کلنگ‌زنی هستند و عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود، تصریح کرد: طرح‌های عمرانی به ارزش ۱۶.۵ میلیارد تومان در سطح استان همدان در دست اجرا است که در مجموع حدود ۷۷ میلیارد تومان پروژه برق رسانی در استان اجرا شده و آماده بهره‌برداری است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان از آغاز عملیات اجرایی برق‌دار کردن روستای انجلاس  خبر داد و بیان کرد: چهار پروژه کلان شامل احداث خروجی پست ۶۳ کیلوولت کرفس -درگزین با یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار، احداث خروجی‌های پست ملایر ۴ با ۶۰۰ میلیون تومان، پست رزن با یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان و برق دار شدن روستای دولت‌آباد شهرستان کبودراهنگ با اعتبار ۵ میلیارد تومان نیز طی هفته دولت افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده از کشف ۷۱ مرکز استخراج رمز ارز غیرمجاز و  جمع‌آوری ۴۲۴ ماینر از ابتدای سال تاکنون خبر داد و اضافه کرد: از ابتدای طرح جمع‌آوری رمز ارز در استان ۱۳۷ مرکز کشف و ۲ هزار و ۱۳۴ ماینر که ۴ مگاوات برق را به خود اختصاص داده بودند جمع‌آوری شده است.

جمشیدی با بیان اینکه در سال جاری یک هزار و ۴۲۹ انشعاب برق غیر مجاز جمع‌آوری شده است، تاکید کرد: با جمع‌آوری این انشعاب‌ها، توانستیم ۵ میلیون و ۸۹۳ کیلو وات ساعت انرژی به شبکه برگردانیم و از ۸۲۸ میلیون تومان خسارت که به شبکه وارد شده بود تاکنون ۷۰۰ میلیون تومان آن را بازپس بگیریم.

وی در خصوص وصول مطالبات شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به اینکه طلب سال گذشته این شرکت از مشترکین ۹۸ میلیارد تومان بود، عنوان کرد: در سال گذشته وصول مطالبات ۱۰۳ درصد بود که ۱۰۰ درصد مطالبات و سه درصد معوقات وصول شد اما امسال وصول مطالبات به ۸۵ درصد رسیده و بدهی مشترکان به شرکت ۱۱۶ میلیارد تومان است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان از تعویض ۱۴ هزار و ۵۰۰ کنتور تک فاز عادی و ۵۰۰ کنتور سه فاز دیماندی خبر داد و عنوان کرد: ۲۰۳ کیلومتر از شبکه‌های سیمی نیز به کابل خودنگهدار تبدیل شده‌اند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۱۶هزار و ۵۴۰ انشعاب با ۱۲۲ مگاوات فروخته شد، گفت: در سال جاری نیز تاکنون ۵ هزار و ۲۲۷ اشتراک فروخته شده است.

جمشیدی با اشاره به فعال بودن ۵۶ نیروگاه خورشیدی خانگی ادامه داد: استان همدان در بین شرکت‌های توزیع در بخش نیروگاه‌های خورشیدی رتبه نخست را دارد که دلیل اصلی آن دمای خوب و تابش نور مناسب در استان است.

وی با اشاره به نصب ۲ هزار و ۸۸۴ چراغ روشنایی در معابر با هزینه ۴ میلیارد تومان طی سال گذشته در استان همدان بیان کرد: شرکت توزیع نیروی برق استان همدان در ارائه خدمات غیرحضوری رتبه چهارم کشوری را کسب کرده است.