افتتاح ۱۱۶ پروژه صنعت آب و فاضلاب در استان زنجان

همزمان با ایام الله مبارک دهه فجر، 116 پروژه صنعت آب و فاضلاب استان زنجان با حضور معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان، استاندار و جمعی از مسئولین این استان بصورت ویدئو کنفرانسی به بهره برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان زنجان در این مراسم ۱۱۶ طرح با اعتباری بالغ بر ۲۲۶۰ میلیارد ریال افتتاح شد.

آبرسانی به ۱۱۰ روستای استان زنجان، بهره برداری از ساختمان مرکزی شرکت آب و فاضلاب استان زنجان، بهره برداری از سامانه تامین آب اضطراری شهر زنجان و تکمیل تاسیسات آبرسانی در ۴ شهر این استان، پروژه هایی بودند که همزمان با دهه فجر به بهره برداری رسیدند.

معاون بهره برداری و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در این مراسم با اشاره به اجرای طرح بزرگ جهاد آبرسانی در کشور گفت: در قالب این طرح نزدیک به ۵ میلیون نفر از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره مند می شوند.

مجید آقازاده گفت:در این طرح روزانه ۱۰۵۰۰ متر مکعب آب تولید، ۲۰۰۰ ایستگاه پمپاژ احداث و ۷۷۰ هزار مترمعب مخازن ذخیره سازی و سرویس در روستاها اجرایی می شود.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی این طرح ها از اوایل سال جاری آغاز شده است گفت: طرح های جهاد آبرسانی کشور تاکنون ۳۱ درصد پیشرفت داشته و در مدت ۳۰ ماه به بهره برداری می رسند.

این مسئول خطرنشان کرد: ۱۰هزار روستای دیگر نیز به این طرح بزرگ الحاق می شوند که تا کنون موافقت اجرای طرح آبرسانی به ۲۱۰۰ روستا صادر شده است که ۶۰ روستا نیز در استان زنجان قرار دارند.

استاندار زنجان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه اولویت نخست استان زنجان، بحث آبرسانی است گفت: طرح های تامین و آبرسانی در تمام نقاط استان در دست اجرا بوده و در میان مدت، بحران آب در استان زنجان رفع خواهد شد.

محسن افشارچی با اشاره به تلاش خستگی ناپذیر مسئولین در حوزه آبرسانی از مردم درخواست کرد تا با صرفه جویی در مصرف این مایه حیات بخش، مسئولین را در ارائه خدمات پایدار آب یاری نمایند.

وی با بیان اینکه ظرفیت تولید و استفاده از پساب در صنعت استان زنجان رشد چشمگیری داشته گفت: با اقدامات انجام شده این میزان در سال جاری به ۲۰ میلیون متر مکعب رسیده است.

مقام عالی دولت در استان زنجان با تقدیر از فعالیت های مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان در اجرای مناسب طرح های آبرسانی و ارائه خدمات مطلوب به مشترکین تاکید کرد: با تامین مناسب اعتبارات مورد نیاز برای اجرای طرح های آبرسانی، شاهد بهبود هر چه بیشتر شاخص های آبرسانی در استان خواهیم بود.