افتتاح ۸۷ پروژه برق‌رسانی در هفته دولت در استان فارس

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس گفت: همزمان با گرامیداشت هفته دولت 87 پروژه برق‌رسانی با اعتباری بالغ بر 360 میلیارد تومان در نقاط مختلف این استان افتتاح و بهره‌برداری می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس، حمیدرضا کریمی‌فرد، اعلام کرد که همزمان با گرامیداشت هفته دولت، ۸۷ پروژه برق‌رسانی با اعتباری بالغ بر ۳۶۰ میلیارد تومان در نقاط مختلف این استان افتتاح و بهره‌برداری می‌شود. این طرح‌ها شامل بخش‌های رفع افت ولتاژ، برق‌دار کردن روستاهای فاقد برق و طرح بهارستان در مناطق مختلف شهری و روستایی است.

از جمله پروژه‌های انجام شده در این هفته، برق‌دار کردن ۱۰ روستای فاقد برق است که برای این منظور، ۷ کیلومتر شبکه فشار متوسط، ۶ کیلومتر شبکه فشار ضعیف، ۶۰ دستگاه پست‌هوایی و ۱۵ دستگاه اتوترانس نصب شده‌اند. مجموعه این اقدامات با اعتبار ۷۹ میلیارد تومان به منظور رفع افت ولتاژ شبکه برق استان فارس انجام شده است.

همچنین، در این هفته، ۲۴۰ دستگاه سیستم تولید برق قابل حمل ۱۰۰ وات خورشیدی نیز به عشایر کوچ رو تحویل داده شده است. این پروژه با اعتبار پنج میلیارد تومان انجام شده است.

به علاوه، اجرای پروژه‌های مربوط به طرح بهارستان نیز بخشی از برنامه‌های مهم هفته دولت بوده است. در این زمینه، چهارهزار و ۸۰۰ اصله پایه، پنج هزار و چراغ روشنایی و ۱۵۰ دستگاه پست هوایی (ترانسفورماتور) با اعتبار بیش از ۱۱۸ میلیارد تومان نصب شده‌اند. همچنین، ۱۲ کیلومتر شبکه روشنایی معابر و نصب ۱۵۰۰ عدد چراغ روشنایی با اعتبار ۱۳ میلیارد تومان نیز در این هفته به بهره‌برداری رسیده است.

این شرکت در سال گذشته نیز به تعداد زیادی از پروژه‌های مهم دست زده است. در این سال، ۳۰۱ کیلومتر شبکه فشار متوسط، ۱۵۱ کیلومتر شبکه فشار ضعیف، ۱۰۸۴ دستگاه پست هوایی و ۱۲ هزار و ۹۳۳ چراغ روشنایی نصب شده است. همچنین، ۱۲ هزار و ۵۱۲ کنتور هوشمند نیز با اعتبار ۴۴ میلیارد تومان نصب و تعویض شده است.

به این ترتیب، شرکت توزیع نیروی برق استان فارس همچنان اقدامات بسیاری در جهت بهبود برق‌رسانی در این استان انجام می‌دهد و برای رفع نیاز‌های برق‌رسانی جامعه تلاش می‌کند.