با اعتباری بالغ بر ۲۷ هزار میلیارد تومان:

افتتاح ۱۵ طرح آب و برق در چهارمحال و بختیاری

۶ طرح در حوزه آب‌رسانی و ۹ طرح در حوزه توسعه و تقویت شبکه برق استان چهارمحال و بختیاری، به ارزش سرمایه‌گذاری ۲۷ هزار و ۲۳۳ میلیارد تومان، با حضور رئیس جمهور رسما افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش برقاب، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو(پاون)، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، سید ابراهیم رئیسی در اولین بخش از برنامه‌های نهمین مقصد از دور دوم سفرهای استانی دولت مردمی، طرح عظیم تامین آب شرب بهداشتی استان چهارمحال و بختیاری، شامل آبگیری سد غدیر باباحیدر و شبکه انتقال و توزیع آب این سد را افتتاح کرد.
درصد پیشرفت فیزیکی سد غدیر باباحیدر در ابتدای دولت مردمی ۶۰ درصد و طرح تامین آب شرب چهارمحال و بختیاری ۳۰ درصد بود که با توجه به اهمیت طرح در راستای رفع تنش‌های آبی و برنامه دولت مردمی برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام، در اولویت اقدام قرار گرفت و امروز همزمان با دومین سفر دولت مردمی و با حضور رئیس جمهور به شکل رسمی افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
همچنین امروز با افتتاح طرح‌های انتقال و توزیع آب سد غدیر باباحیدر، جهاد آب‌رسانی به ۱۱۷ روستای استان، ارتقای سیستم آب‌رسانی شهری و خدمات پایدار به مشترکان و احداث یک تصفیه‌خانه فاضلاب در شهر فرادنبه چهارمحال و بختیاری که شامل همه بخش‌های تامین، انتقال، توزیع و بازتولید آب می‌شود، ۶۵ درصد از آب شرب بهداشتی و سالم مورد نیاز استان به شکل پایدار تامین و به  این ترتیب تنش آبی استان پس از ۱۶ سال برطرف خواهد شد.
۹ طرح توسعه و تقویت شبکه توزیع برق نیز همزمان و به شکل ویدئوکنفرانس در مناطق مختلف استان چهارمحال و بختیاری افتتاح شدند.
اصلاح و بهینه‌سازی شبکه‌های فشار ضعیف و فشار متوسط توزیع برق، توسعه و احداث شبکه توزیع برق جدید، احداث پست‌های توزیع برق شهری و روستایی جدید، توسعه، احداث و بهینه‌سازی شبکه‌های روشنایی معابر، برق‌دار کردن روستاهای بدون برق، نصب کنتورهای هوشمند برای مشترکان جدید و تعویض کنتورهای معیوب، احداث فیبر نوری به طول ۲۰۰ کیلومتر به‌منظور تقویت اتوماسیون شبکه، تهیه و توزیع ۶۵۰ دستگاه پنل قابل حمل خورشیدی بین عشایر و تبدیل سیم به کابل خودنگهدار به طول ۴۰۰ کیلومتر نیز طرح‌های حوزه برق‌رسانی هستند که امروز با حضور رئیس جمهور در چهارمحال و بختیاری به شکل رسمی مورد بهره‌برداری قرار گرفتند.