افتتاح یک حلقه چاه شرب شهر آزادشهر با دبی ۲۵ لیتر بر ثانیه

مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، در مراسم افتتاح یک حلقه چاه شرب در شهرستان آزادشهر با حضور نماینده مردم شهرستان های آزادشهر و رامیان در مجلس شورای اسلامی گفت: افتتاح یک حلقه چاه شرب با دبی ۲۵ لیتر بر ثانیه توسط شرکت آب منطقه ای گلستان در زمان کمتراز دو ماه ، […]

مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، در مراسم افتتاح یک حلقه چاه شرب در شهرستان آزادشهر با حضور نماینده مردم شهرستان های آزادشهر و رامیان در مجلس شورای اسلامی گفت: افتتاح یک حلقه چاه شرب با دبی ۲۵ لیتر بر ثانیه توسط شرکت آب منطقه ای گلستان در زمان کمتراز دو ماه ، علیرغم مشکلات فراوان به سرانجام رسیده است. این چاه مشکل آب حدود ۱۰ هزار نفر را حل می کند و اجرای طرح های کوچک آبرسانی هم ارز اجرای طرح های بزرگ تر انجام می شود.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان، حمیدرضا جانباز روز شنبه در مراسم افتتاح عملیات حفر، تجهیز و بهره‌بردای چاه شماره ۶ طرح آبرسانی آزادشهر اظهار داشت: وزارت نیرو همچنین در برنامه میان مدت خود با حفر و تجهیز چاه‌، بخشی دیگری از نیاز آب شرب مردم این شهرستان را تامین خواهد کرد.
وی بااشاره به افتتاح چاه آب شماره ۶ آزادشهر افزود: این چاه با دبی آب ۲۵ لیتر در ثانیه، آب مورد نیاز جمعیتی در حدود ۱۰ هزار نفر را تامین می‌کند ضمن اینکه احداث مخزن ۲ هزار متر مکعبی این شهر و خطوط انتقال آن هم انجام خواهد شد تا همه مشترکان شهری تا تابستان سال آینده از آب یکنواخت برخوردار شده و مشکلی نداشته باشند.
جانباز ادامه داد: امسال بودجه تامین آب شرب مناطق روستایی گلستان با هشت برابر افزایش از هزار میلیارد ریال به حدود هشت هزار میلیارد ریال افزایش یافته که با تخصیص آن و تکمیل طرح های در دست اقدام، بخشی از مشکلات آب شرب روستاهای استان بر طرف می‌شود.
مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از تخصیص اعتبارات مورد نیاز طرح آبرسانی رامیان و آزادشهر خبر داد و گفت: همه مصوبات سفرهای استانی پیشین از جمله تکمیل تصفیه‌خانه فاضلاب و برخی طرح‌های آبرسانی اجرا خواهد شد.
وی همچنین از تلاش وزارت نیرو برای تامین نقدیندگی مورد نیاز پیمانکاران پروژه‌های آبرسانی با همکاری مجلس شورای اسلامی و بانک‌ها خبر داد و افزود: درصورت تحقق این امر و تبدیل اوراق خزانه به پول نقد، پروژه‌های آبرسانی و فاضلاب شهرهای کشور زودتر به پایان می‌رسد.
مهندس کوهساری نماینده مردم آزادشهر و رامیان درمجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با اشاره به مشکلات حوزه آب شرب و فاضلاب، خواستار توجه جدی دولت و وزارت نیرو برای رفع آن شدند.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان نیز در این مراسم گفت که حفر و تجهیز چاه شماره ۶ آزادشهر به عمق ۲۰۰ متر و دبی ۲۵ لیتر در ثانیه ظرف ۲ ماه به اتمام رسیده او به شبکه شرب شهرستان متصل شده است ، ضمن اینکه حدود یک ماه پیش نیز یک حلقه چاه شرب موسوم به چاه شماره ۳ با دبی ۷ لیتر در ثانیه به مدار بهره برداری این شهر رسید.
سیدمحسن حسینی اظهار داشت: علاوه بر آن، در راستای طرح آبرسانی به شهرهای رامیان و آزادشهر ضمن افزایش قابل توجه اعتبارات این طرح، چندین حلقه چاه نیز حفر گردید و باید در ادامه نیز حفر شود. خطوط انتقال و مخازن نیز از مولفه های دیگر این طرح است.