مدیرعامل شرکت آبفا خبر داد:

افتتاح پروژه آبرسانی به روستای هزان شهرستان انگوت

مدیرعامل شرکت آبفا اردبیل گفت: در روزهای باقیمانده هفته دولت پروژه آبرسانی و ایستگاه پمپاژ در روستای هزان شهرستان انگوت با جمعیت تحت پوشش بیش از300 نفر به بهره‌برداری رسید.

به گزارش برقآب، مدیرعامل شرکت آبفا اردبیل گفت: در روزهای باقیمانده هفته دولت پروژه آبرسانی و ایستگاه پمپاژ در روستای هزان شهرستان انگوت با جمعیت تحت پوشش بیش از۳۰۰ نفر به بهره‌برداری رسید.

سلطانی، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل گفت: این پروژه‌ها که در روستای هزان شهرستان انگوت به بهره‌برداری رسید، بسیار حائز اهمیت است. پروژه آبرسانی با هزینه ۲۶ میلیارد ریال در این منطقه اجرا شده است. با بهبود زیرساخت‌های آبیاری و آب شرب، جمعیت تحت پوشش این پروژه بیش از ۳۰۰ نفر و بالغ بر ۶۰ خانوار است.

علاوه بر آبرسانی، پروژه ایستگاه پمپاژ نیز در روستای هزان به بهره‌برداری رسیده است. با این پروژه که به همراه آبرسانی صورت گرفته است، سرچاهی این منطقه با هزینه‌ای برابر با ۲۶ میلیارد ریال افتتاح و بهره‌برداری شده است. ظرفیت آبرسانی این پروژه حدوداً ۲ لیتر در ثانیه است.

تنها آبرسانی و ایستگاه پمپاژ از اقداماتی است که در این پروژه‌ها انجام شده است. با احداث یک مخزن با ظرفیت ۵۰ مترمکعب، بیش از ۳ کیلومتر خط انتقال و ۲۴۰۰ متر عملیات اصلاح و توسعه شبکه، زیرساخت‌های آبیاری و آب شرب در این منطقه بهبود یافته است.

روستای هزان در دهستان قره آغاج و در دشت مغان واقع شده است. با بیش از ۶۰ خانوار و جمعیت تحت پوشش بیش از ۳۰۰ نفر، این روستا دارای آب و هوای معتدل و مناطق کوهستانی می‌باشد. علاوه بر آبرسانی و ایستگاه پمپاژ، محل واقعیتی که این روستا را مشهور کرده است، سد عمارت در نزدیکی آن است. این سد یکی از بزرگترین سدهای خاکی شمال غرب کشور است.