افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۷۷ پروژه آب و فاضلاب استان کرمانشاه همزمان با دهه فجر/ اهالی ۲۸۷ روستای استان از آب شرب پایدار بهره مند خواهند شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه خبر داد: ۷۷ پروژه در حوزه آب با اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۷۳۴ میلیارد ریال در دهه مبارک فجر کلنگ زنی و افتتاح شد که با اتمام این پروژه ها بیش از ۷۶ هزار روستایی از آب شرب سالم و پایدار بهره مند خواهند شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه، علیرضا کاکاوند مدیرعامل شرکت آبفا استان ضمن بیان این خبر گفت: در استان کرمانشاه ۵۳۱ هزار و ۶۵ مشترک آب و فاضلاب وجود دارد که از این تعداد ۴۰۵ هزار و ۲۷۰ مشترک شهری و ۱۲۵ هزار و ۷۹۵مشترک روستایی می باشند.

کاکاوند با اعلام این موضوع که ۸۳/۲۱ درصد از میزان آب تولیدی استان از چشمه، چاه و قنات و ۱۶/۷۹ درصد از منابع آب سطحی تامین می شود، افزود: شاخص بهره مندی آب شهری ۹۹/۸۳ درصد و روستایی ۸۰/۲۲ درصد است و ما تلاش خواهیم نمود با عمل به تعهدات و تکالیف ذاتی شرکت این میزان را افزایش دهیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه خاطر نشان ساخت: در همین راستا و به منظور دستیابی به اهداف شرکت، در دهه مبارک فجر امسال ۴۱ پروژه آبرسانی با اعتباری بالغ بر ۹۲۸ هزار و ۹۸۰ میلیون ریال در شهرستان های کرمانشاه، کنگاور، اسلام آباد غرب، دالاهو، گیلانغرب، جوانرود، پاوه، ثلاث باباجانی، سنقر و کلیایی و صحنه به بهره برداری رسید و اهالی ۱۲۲ روستا با جمعیتی بالغ بر ۳۵هزار و ۱۸۵ نفر از آب شرب سالم و پایدار بهره مند شدند.

این مقام مسئول از اتمام آبرسانی به ۵۰ روستای دیگر تا پایان سال خبر داد و گفت: همزمان با افتتاح این پروژه ها در دهه فجر مراسم آغاز عملیات اجرایی ۳۶ پروژه حوزه آب که شامل آبرسانی به ۱۶۵ روستا در شهرستان های صحنه، هرسین، سنقر و کلیایی، اسلام آباد غرب، جوانرود، پاوه، ثلاث باباجانی، سرپل ذهاب، قصرشیرین و کرمانشاه با جمعیتی بالغ بر ۴۱ هزار و ۱۳۳ نفر می باشد، با اعتباری بالغ بر یک میلیون و ۸۰۵ هزار و ۶۷۱ میلیون ریال انجام گردید.

کاکاوند در پایان ضمن اشاره به کاهش نزولات آسمانی در استان بر لزوم سازگاری با شرایط موجود از طریق مدیریت بهینه مصرف آب و استفاده از شیوه های کاهش مصرف تاکید کرد.