افتتاح واحد دوم تصفیه‌خانه فاضلاب ساری

واحد دوم تصفیه‌خانه فاضلاب ساری با اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومان در استان مازندران در هفته چهارم پویش #هرهفته_الف_ب_ایران با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور و وزیر نیرو و با حضور مدیرعامل شرکت مهندسی آبفای کشور افتتاح شد. به‌گزارش روابط عمومی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، صبح امروز پنجشنبه “حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی”، […]

واحد دوم تصفیه‌خانه فاضلاب ساری با اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومان در استان مازندران در هفته چهارم پویش #هرهفته_الف_ب_ایران با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور و وزیر نیرو و با حضور مدیرعامل شرکت مهندسی آبفای کشور افتتاح شد.

به‌گزارش روابط عمومی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، صبح امروز پنجشنبه “حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی”، رئیس جمهور در ارتباط ویدئوکنفرانسی پس از ارائه گزارش “حمیدرضا جانباز” مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از محل پروژه، واحد دوم تصفیه‌خانه فاضلاب ساری با اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومان را به بهره‌برداری رسانده و دستور آغاز عملیات اجرایی “سد زارم‌رود” را صادر کرد.
واحد دوم تصفیه‌خانه فاضلاب ساری با ظرفیت تصفیه ۲۳ هزار و ۲۴۰ متر مکعب در شبانه روز، در حال حاضر بیش از ۱۰۵ هزار نفر از جمعیت این شهر را با سیستم لجن فعال، هوا دهی عمقی و اختلاط کامل (MLE) تحت پوشش قرار می‌دهد.
بر اساس این گزارش، طرح فاضلاب شهر ساری در واحد اول و دوم با ۵.۲ کیلومتر طول خط انتقال و ۶۷۰ کیلومتر شبکه اصلی و فرعی با ظرفیت ۴۶ هزار و ۵۰۰ متر مکعب طی شبانه روز و ۲۱۰ هزار نفر جمعیت تحت پوشش با دو ایستگاه پمپاژ و میزان سرانه تولید ۱۷۵ لیتر اجرا شده که در سال مقصد به ظرفیت ۹۶ هزار متر مکعب در شبانه روز رسیده و ۴۲۰ هزار نفر را تحت پوشش قرار خواهد داد.
بر این اساس، برای بهره‌برداری از واحد اول و دوم طرح تصفیه‌خانه فاضلاب ساری تاکنون ۲۱ هزار و ۷۴۱ فقره انشعاب فاضلاب خانگی نصب شده است.