افتتاح همزمان طرح های آبرسانی به ۱۷ روستا با حضور استاندار خراسان جنوبی

با حضور استاندار خراسان جنوبی طرح های آبرسانی به ۱۷ روستای استان به صورت همزمان به بهره برداری رسید. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی در این مراسم که به نمایندگی از سایر پروژه ها در محل روستای سلم آباد شهرستان خوسف برگزار شد، اعتبار هزینه شده برای اجرای این طرح ها را ۱۷۵ […]

با حضور استاندار خراسان جنوبی طرح های آبرسانی به ۱۷ روستای استان به صورت همزمان به بهره برداری رسید.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی در این مراسم که به نمایندگی از سایر پروژه ها در محل روستای سلم آباد شهرستان خوسف برگزار شد، اعتبار هزینه شده برای اجرای این طرح ها را ۱۷۵ هزار و ۲۰۰ میلیون ریال عنوان کرد.
مهندس حسین امامی ادامه داد: با بهره برداری از این پروژه ها ۷ هزار و ۲۸۶ نفر از جمعیت ۱۷ روستا در شهرستان های بیرجند، خوسف، سربیشه ، حاجی آباد و درمیان از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی بهره مند شدند.
وی افزود: عملیات حفاری و تجهیز چاه جدید، ساخت ۲ ایستگاه پمپاژ و اجرای ۳ و نیم کیلومتر خط انتقال  از جمله اقداماتی است که شرکت آب و فاضلاب استان با مشارکت بنیاد برکت برای اجرای پروژه تقویت آبرسانی مجتمع براکوه که در محل روستای سلم آباد به بهره برداری رسید، انجام داده است.
لازم به ذکر است، با بهره برداری از این مجتمع، آبرسانی به سلم آباد و ۱۱ روستای دیگر در شهرستان خوسف تقویت می شود.
استاندار خراسان جنوبی نیز در این مراسم با بیان اینکه ایجاد ۴۳ شبکه آبرسانی تا پایان سال، در اولویت برنامه های استان قرار دارد، گفت: از ابتدای سال جاری ۳۰ شبکه آبرسانی روستایی در سطح استان ایجاد شده است.
مهندس ملانوری ادامه داد: طی طرح ها و پروژه هایی که امروز به بهره برداری رسیدند ۷ روستا آبدار شده و ۱۰ مورد هم از آب پایدار برخوردار شدند.
به گفته وی؛ آبرسانی به روستاها از طریق اجرای شبکه در روستاهای پرجمعیت و  به شکل سیار در روستاهای فاقد شبکه از برنامه‌های اولویت دار استان است.
استاندار با تأکید بر این که تأمین آب شرب بهداشتی و سالم از وظایف دولت است، گفت: استحصال، تولید، توزیع، بهره برداری و مصرف آب در استان کم آب، خشک و کویری خراسان جنوبی باید به درستی مدیریت شود.
وی متذکر شد: نکته مهم این است که ۴۰ درصد آب تولیدی استان در طول مسیر به دلیل فرسودگی شبکه یا وجود شبکه غیر مجاز از دست می رود و درآمدی به همراه ندارد، لذا کاهش این میزان هدررفت از برنامه های اولویت دار استان است.
استاندار تأکید کرد: همه تلاش ها به این منظور است که این ثروت بزرگ، مثل طلا محافظت شده و به راحتی از دست نرود.
ملانوری خاطرنشان کرد: نهادهای فرهنگی، مردم و رسانه ها در این زمینه وظیفه سنگینی به عهده دارند.
وی مدیریت آب از تولید تا عرضه و ایجاد مجتمع های آبرسانی از کارهای اساسی برشمرد.

آغاز پروژه آبرسانی به روستای چرمه

مدیر امور آب و فاضلاب سرایان از آغاز پروژه آبرسانی به روستای چرمه این شهرستان خبر داد.
مهندس حقدادی اظهار کرد: پروژه آبرسانی به روستای چرمه شهرستان سرایان، با مشخصات فنی اجرای ۶ کیلومتر خط انتقال و ساخت مخزن ۵۰۰ مترمکعبی در روستای چرمه اجرا و با اتمام آن پروژه مجتمع آبرسانی چرمه -نوده که شامل آبرسانی به ۱۲روستا با بیش از ۳۰۰۰ نفر جمعیت است تکمیل می گردد.

آغاز عملیات خاکبرداری و تسطیح محل احداث مخزن۵۰۰ مترمکعبی روستای چرمه

مدیر امور آب و فاضلاب سرایان از آغاز عملیات خاکبرداری و تسطیح محل احداث مخزن۵۰۰ مترمکعبی روستای چرمه این شهرستان خبر داد.
مهندس حقدادی اظهار کرد: در راستای احداث مخزن ۵۰۰ مترمکعبی در روستای چرمه که برای حل مشکل آب این روستا در دست اجرا است، عملیات خاکبرداری و تسطیح محل احداث مخزن مترمکعبی روستای چرمه مربوط به مجتمع آبرسانی چرمه و نوده شهرستان سرایان اجرایی شد.

شروع عملیات آبرسانی به شرکت پردیس

سرپرست امور آب و فاضلاب شهرستان نهبندان از آغاز عملیات آبرسانی به شرکت پردیس ( هاپ شتر ) در بخش مرکزی این شهرستان خبر داد.
وی اظهار کرد: عملیات حفاری و لوله گذاری این پروژه در راستای حمایت از تولید کنندگان و توسعه این بخش برای تامین آب شرکت پردیس هاپ شتر آغاز شده است.