مدرن ترین تصفیه خانه آب چهار محال و بختیاری افتتاح شد

به گزارش برقآب و  روابط عمومی  و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان چهارمحال و بختیاری رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل این شرکت از افتتاح  مدرن ترین تصفیه خانه آب آشامیدنی  در شهر سامان این استان خبر داد. آقای دکتر احمدرضا محمدی با اعلام این خبر افزود: در سال تولید پشتیبانی ها ، مانع […]

به گزارش برقآب و  روابط عمومی  و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان چهارمحال و بختیاری رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل این شرکت از افتتاح  مدرن ترین تصفیه خانه آب آشامیدنی  در شهر سامان این استان خبر داد.

آقای دکتر احمدرضا محمدی با اعلام این خبر افزود: در سال تولید پشتیبانی ها ، مانع زدایی ها  و در سومین هفته از پویش ملی # هر هفته الف – ب – ایران  (( ساخت و سازها )) و (( ساز و کارها ))  در سال ۱۴۰۰ که در وزارت نیرو سومین سال خود را سپری می نماید به صورت متمرکز و همزمان با  سه استان دیگر با حضور ویدئو کنفرانسی وزیر محترم نیرو و مسئولین استانی و شهرستانی تصفیه خانه آب آشامیدنی  شهر سامان در استان چهارمحال و بختیاری مورد بهره برداری قرار گرفت.

دکتر اردکانیان وزیر محترم نیرو نیز در ارتباط تصویری که در محل تصفیه خانه آب سامان برقرار شد ضمن توجه دادن مردم به مدیریت مصرف دستور افتتاح و بهره برداری از این تصفیه خانه مهم ومدرن را صادر نمودند و افزودند: این تصفیه خانه مهم دربخش ساخت وسازی پویش هر هفته الف – ب – ایران  است که انشالله مبارک مردم آن خطه از سرزمین ایران اسلامی باشد.

مدیرعامل شرکت آبفای چهارمحال و بختیاری در این مراسم گفت: این تصفیه خانه با اعتباری بالغ بر ۵۱۰ میلیارد ریال و زمینی به مساحت ۲۳۵۶۰ متر مربع برای جمعیت طرح ۳۰ هزار نفری ساخته شده است.

وی ساخت مخازن آب خام و شیر خانه – ساختمان اختلاط سریع و کلاریفایر – واحدهای آزمایشگاه – ساختمان فیلتراسیون وکلرزنی – مخزن ۱۰۰۰ متر مکعبی آب پاک – ایستگاه پمپاژ – ساخت تابلو قدرت وابزار دقیق – اجرای خط انتقال از آبگیر به تصفیه خانه به طول ۲۷۰۰ متر با لوله سایز ۴۰۰ چدن داکتیل و اجرای خط ۲۵۰ و۳۵۰ به طول ۵۵۰۰ متر با لوله فولادی از تصفیه خانه به مخازن شهر سامان را از جمله عملیات اجرایی این پروژه نام برد.

دکتر محمدی در توضیحات خود به مباحث فرایندی اشاره کرد و افزود: مراحلی که آب برای تصفیه شدن طی می نماید شامل: آبگیری – پیش تصفیه و ته نشینی – پمپاژ آب خام از محل آبگیر تصفیه خانه – متعادل سازی آب خام در مخازن روباز – پیش گند زدایی – اختلاط سریع – انعقاد – ته نشینی و فیلتراسیون دو لایه متشکل از سیلیس و ذغال آنتراسیت – گندزدایی نهایی و پمپاژ آب تصفیه شده به مخازن آب شرب می باشد.

یاد آوری می گردد در این مراسم که با رعایت تمامی پروتکلهای بهداشتی برگزار گردید معاون محترم امور عمرانی استانداری مهندس نظری – امام جمعه محترم شهر سامان حاج آقا عقیلی – فرماندارمحترم سامان و تنی چند از مسئولین استانی  و شهرستانی نیزحضور داشتند.

قابل ذکر است تاثیرات اجتماعی واهداف کمی این پروژه ها تامین آب سالم ، بهداشتی ، پایدار و با کیفیت برای اهالی محترم و شریف شهر سامان و گردشکران این شهر توریستی در استان چهارمحال وبختیاری می باشد.