افتتاح فاز یک مجتمع آبرسانی قشلاقات کلیبر

به گزارش دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آبفای استان آذربایجان شرقی، آیین افتتاح مجتمع آبرسانی قشلاقات آزادگان شهرستان کلیبر با حضور مهندس عباسپور قائم‌مقام ، مهندس خانی معاون بهره ‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان، امام جمعه و فرماندار شهرستان کلیبر، نماینده مردم شریف شهرستان کلیبر،هوراند و خدافرین ،بخشدار آبش […]

به گزارش دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آبفای استان آذربایجان شرقی، آیین افتتاح مجتمع آبرسانی قشلاقات آزادگان شهرستان کلیبر با حضور مهندس عباسپور قائم‌مقام ، مهندس خانی معاون بهره ‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان، امام جمعه و فرماندار شهرستان کلیبر، نماینده مردم شریف شهرستان کلیبر،هوراند و خدافرین ،بخشدار آبش احمد و مدیرکل امور عشایر استان برگزار شد.
معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آبفای استان در مراسم افتتاح این پروژه گفت: با افتتاح فاز اول این مجتمع آبرسانی به ۱۲ روستا انجام شد که در صورت افتتاح کامل ۲۷ آبادی با جمعیت ۴۵۰۰ نفر از نعمت آب شرب سالم بهره‌مند خواهند شد.
مهندس خانی افزود: مجتمع آبرسانی آزادگان با ظرفیت ۴۰ لیتر بر ثانیه شامل یک ایستگاه پمپاژ آب،خط انتقال ۱۵ کیلومتری با دو مخزن ۳۰۰ و ۵۰۰ مترمکعبی می‌باشد.
وی ادامه داد اعتبار صرف شده در فاز نخست این پروژه ۱۰ میلیارد تومان می‌باشد که از منابع صندوق توسعه ملی تامین شده‌است و برای فاز دوم هم مبلغ ۶ میلیارد تومان صرف خواهد شد.
در فاز۱ مجتمع آبرسانی قشلاقات (آزادگان) اقداماتی که انجام یافته است از جمله حفر۲ حلقه چاه با ظرفیت ۴۰ لیتر برثانیه ، احداث موتورخانه و تجهیز چاه با ظرفیت ۴۰ لیتر برثانیه ، احداث دوباب مخزن ۵۰۰ و ۳۰۰ متر مکعبی ، احداث خطوط انتقال به طول ۱۴۳۷ متر و نیرورسانی به موتورخانه ها و ایستگاه های پمپاژ به طول ۸۰۰ متر می باشد .
بهره برداری از طرح آبرسانی به شهر نظرکهریزی
تصفیه خانه شهر نظر کهریزی با حضور مهندس ایمانلو مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان ، مهندس رحمتی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی، سید حمزه امینی نماینده مردم شهرستان هشترود در خانه ملت و مهندس امینیان فرماندار شهرستان افتتاح و به بهره برداری رسید .
مهندس ایمانلو در این مراسم با اشاره به دغدغه های مدیران عالی صنعت آب کشور و شرکت آب وفاضلاب استان در رفع مشکل آب شرب مردم استان گفت : برای رفع معضل کمبود آب شرب، در شهر نظرکهریزی و جوامع روستایی ، شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی به عنوان کارفرما اقدام به تدوین و انجام مطالعات امکان سنجی جهت اجرای طرح تصفیه خانه نظرکهریزی نمود.
وی ادامه داد:از اهداف اجرای تصفیه خانه نظر کهریزی، تامین، انتقال و تصفیه آب مخزن سد سهند به ظرفیت اسمی ۲۰ لیتر در ثانیه می باشد که از محل برداشت آب حاشیه مخزن سد سهند و در محل پایین تر از الحاق دو شاخه اصلی تامین کننده آب سد (قرنقو و آلماچای) بوده که آب بصورت زیرسطحی برداشت و توسط لوله پلی اتیلن به قطر ۲۰۰ میلیمتر با هد استاتیکی تقریبی ۸۰ متر به محل تصفیه خانه (قبل از روستای آلاقیه) منتقل و پس از تصفیه مجدداً به مخزنی نزدیک شهر نظرکهریزی با هد استاتیکی حدود ۸۰ متر و طول ۱۲ کیلومتر پمپاژ می‌گردد.
وی افزود : این تصفیه خانه از طریق NF آب لازم شهر نظر کهریز را تامین می نماید و می توان گفت این تصفیه خانه یکی از تصفیه خانه های مدرن می باشد که با هزینه ای بالغ بر ۱۷۰ میلیارد ریال به انجام رسیده است و میتواند برای سالیان متمادی آب شهر نظر کهریزی را تامین نماید .
مهندس ایمانلو خاطر نشان کرد که اگر مردم عزیز شهرستان این نعمت الهی رابراساس استانداردهای مدنظر مصرف کنند تا مدت ها با مشکل کمبود آب شرب مواجه نخواهند شد.