افتتاح طرح برق رسانی به روستای شهرستان کازرون

طرح برق رسانی به روستای شورعبدالعلی خانی بخش جره و بالاده شهرستان کازرون انجام گرفت.
همزمان با دهه فرخنده فجر ، طرح برق رسانی به روستای شورعبدالعلی خانی بخش جره و بالاده شهرستان کازرون با حضور خلیل عبدالهی سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری فارس و حمید رضا جلایر سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان فارس (به صورت مجازی) و جمعی از مقامات استانی و شهرستانی افتتاح شد. درآغاز این مراسم ، حمیدرضا جلایر، سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان فارس، ضمن تبریک ایام دهه مبارک فجر، یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و دفاع از حرم و به ویژه شهیدوالا مقام سبزعلی صمصامیان، از شهدای گرانقدر این روستا را گرامی داشت و به خانواده معزز این شهید جاویدالاثر ادای احترام نمود.

جلایر به رویکرد محرومیت زدایی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تاکید نمود و افزود : در این راستا به همت مدیران و کارکنان خدوم شرکت توزیع نیروی برق استان فارس، کلیه روستاهای بالای ۱۰ خانوار استان فارس که در حوزه فعالیت این شرکت می باشند از نعمت برق برخوردارند و در دهه مبارک فجر ۱۴۰۰ ، برق رسانی به ۱۴ روستای بدون برق درسطح استان با اعتباری بالغ بر۱۰۷ میلیارد ریال برای ۲۱۶ خانوار روستایی صورت گرفت که  امروز خرسندیم شاهد روشنایی منازل خانوارهای شریف روستای شورعبدالعلی خانی در شهرستان کازرون باشیم.

در ادامه مشاور فنی شرکت توزیع نیروی برق استان فارس که در جمع اهالی این روستا حضور داشت، بیان داشت: برق رسانی به روستای شورعبدالعلی خانی ، با احداث ۷۶۰۰ متر شبکه فشار متوسط، ۲۵۰ متر شبکه فشار ضعیف و نصب یک دستگاه پست هوایی با ظرفیت ۲۵ کیلو ولت آمپر انجام شده است. حمیدرضا کریمی فرد ، افزود: در مجموع یک میلیارد و هشتصد میلیون تومان اعتبار برای برق رسانی به این روستا هزینه شده است و لازم به ذکر است بهسازی و توسعه شبکه توزیع برق کلیه روستاهای کشور و استان در قالب طرح بهارستان در دستور کار وزارت نیرو می باشد.

 حمید فیاض، مدیر توزیع نیروی برق شهرستان کازرون نیز در حاشیه آیین بهره برداری از طرح برقرسانی به روستای شورعبدالعلی خانی گفت: نظر به نقش بی بدیل روستاییان و عشایر سخت کوش و غیور در ادوار مختلف تاریخ کشور عزیزمان ایران، تلاش می شود تا عملیات برق رسانی به روستاها با سرعت بیشتری انجام شودکه در حال حاضر فعالیت های اجرایی برق رسانی به روستاهای باغ حسینی و حسین آباد سرمشهد بخش جره و بالاده با اعتبار دو میلیارد و پانصد میلیون تومان در حال انجام است.

حمیدفیاض تصریح کرد: عملیات برق رسانی به روستای دشتک برآفتاب قراچه در بخش مرکزی کازرون نیز با اعتبار ۴۵۰ میلیون تومان به اتمام رسیده که به زودی شاهد بهره برداری از این طرح خواهیم بود.

بر اساس این گزارش از ابتدای سال ۱۴۰۰، اعتباری افزون بر ۱۵ میلیارد تومان در زمینه های رفع افت ولتاژ شهر و‌ روستایی با نصب ۱۹ دستگاه پست هوایی، افزایش قدرت ۳۹ پست هوایی ، جابجایی ۶ دستگاه پست هوایی مخاطره آمیز روستایی، جابجایی و اصلاح ۱۴۰ پایه مخاطره آمیز روستایی، توسعه شبکه با نصب ۲۶ دستگاه پست هوایی، احداث حدود ۲۵ کیلومتر شبکه های فشار متوسط وضعیف شهری و روستایی و جابجایی پایه های مخاطره آمیز جاده ای در سطح شهرستان کازرون، هزینه شده‌ است.