افتتاح بیش از دو هزار پروژه برق تبریز همزمان با دهه فجر

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز از افتتاح دو هزار و 88  پروژه با اعتبار بالغ بر 271میلیون و 966 هزار ریال در شهرستان های تبریز، آذرشهر و اسکو خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق تبریز، عباس حسامی در تشریح برنامه های عمرانی قابل افتتاح شرکت در دهه فجر ۱۴۰۱ گفت: در این راستا اقدامات متعددی از قبیل توسعه و احداث، اصلاح و بهینه‌سازی، ایجاد قدرت مانور، توسعه فیدر،کاهش تلفات، اصلاح روشنایی معابر، توسعه روشنایی معابر و نیرو رسانی انجام گرفته است.

وی هم‌چنین از افتتاح یک‌هزار و ۶۹۲  پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۲۹ میلیون ریال در شهرستان تبریزخبر داد و افزود: به همین منظور ۴۱۵ پروژه توسعه و احداث، ۳۸۳ پروژه اصلاح و بهینه‌سازی، ۳۸ پروژه ایجاد قدرت مانور، سه پروژه توسعه فیدر و ۷۲ پروژه کاهش تلفات به‌مناسبت دهه فجر در تبریز به ‌بهره‌برداری می رسد.

حسامی با تاکید بر اینکه پروژه های برق‌رسانی هیچ‌گاه متوقف‌شدنی نیست، افزود: در حال حاضر در حوزه توزیع ۲۳۱ هزار و ۷۲۸ پروژه سرمایه ای با پیشرفت کمتر از ۵۰ درصدی و ۴۱۶ هزار و ۷۷۶ طرح با پیشرفت بیش از ۵۰ درصدی در دست انجام است.

وی ادامه داد: در حوزه نیرو رسانی نیز بالغ بر ۳۲۷ هزار پروژه دارای پیشرفت حدود ۵۰ درصدی و نزدیک ۲۵۰ هزار طرح  پیشرفت نزدیک به ۱۰۰ درصدی دارند.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز با تاکید بر ضرورت هوشمندسازی کنتورها گفت: تعداد کنتورهای فهام از ۶۲ دستگاه در سال ۹۵ به ۲۸ هزار و ۸۳۲  دستگاه در سال ۱۴۰۱ رسیده که در نوع خود رشد قابل توجهی داشته است.