وزیر نیرو در جریان بازدید از مناطق سیل‌زده فیروزکوه خبر داد:

اعزام نیروهای عملیاتی صنعت آب و برق برای کمک به مناطق سیل‌زده در کشور

وزیر نیرو با اشاره به آمادگی نیروهای امدادی و عملیاتی، از اعزام تیم‌های صنعت آب و برق از سراسر کشور به مناطق سیل‌زده خبر داد.
به پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، «علی‌اکبر محرابیان» امروز در جریان بازدید از مناطق سیل‌زده فیروزکوه، با اشاره به دستور رئیس جمهور به وزرا برای بسیج تمامی امکانات در مواجه با سیل، اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی، بارش‌های پیش رو و احتمال سرریز شدن سدها و آب بندها، نیروهای عملیاتی صنعت آب و برق با هدف انجام اقدامات و تدابیر لازم برای پیشگیری از بروز خسارات در آماده‌باش کامل هستند.

​وزیر نیرو با تشریح شرایط حدی در کشور اضافه کرد: در کشور و منطقه ما، تغییر اقلیم به میزان زیادی به این معناست که باید آماده مواجه شدن با شرایط حدی آب و هوایی باشیم.
محرابیان با اشاره به سیل روزهای گذشته در کشور، از اعزام تیم‌های عملیاتی و امدادی به محل‌های سیل‌زده امامزاده داود، فیروزکوه، رودهن، دماوند و سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: امروز هم به دنبال وقوع سیل در استان یزد، نیروهای عملیاتی شرکت آبفای استان تهران شامل ١٢ تیم چهار نفره با تجهیزات کامل و گروه‌های تخصصی عملیاتی عازم یزد می‌شوند.
وی با تاکید بر بهره‌برداری مناسب از نزولات جوی، ادامه داد: ظرفیت‌های مناسبی را در مخازن سدها برای تسکین رواناب‌ها، در نظر گرفته‌ایم.
به گفته محرابیان، رصد و پایش رودخانه‌های ‏کشور توسط اکیپ‌های گشت و بازرسی شرکت‌های تابعه منابع آب، اطلاع‌رسانی‌های مکرر به منظور آگاه‌سازی مردم از شرایط جوی و احتمال وقوع سیلاب به صورت مستمر در حال انجام بوده و وزارت نیرو نیز در کنار سایر ارگان‌های مربوطه، برای مهار ‏سیلاب در حالت آماده باش است.
محرابیان در پایان از هموطنان درخواست کرد که هشدارها را ‏جدی گرفته و برای حفظ جان خود و عزیزانشان، طی روزهای آینده به هیچ عنوان در حاشیه رودخانه‌ها ‏و مسیل‌ها تردد و یا اتراق نکنند.