اصلاح و تعدیل ۱۶۵ حلقه چاه مجاز در اسداباد

مدیر منابع آب شهرستان اسداباد گفت: با اصلاح و تعدیل ۱۶۵ حلقه پروانه بهره برداری چاه مجاز در شهرستان اسداباد از ۱۰ میلیون و ۹۳۲ هزار متر مکعب برداشت از منابع اب زیرزمینی جلوگیری شده است. به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای همدان، در ابتدا این جلسه امین اظهری مدیر منابع آب شهرستان […]

مدیر منابع آب شهرستان اسداباد گفت: با اصلاح و تعدیل ۱۶۵ حلقه پروانه بهره برداری چاه مجاز در شهرستان اسداباد از ۱۰ میلیون و ۹۳۲ هزار متر مکعب برداشت از منابع اب زیرزمینی جلوگیری شده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای همدان، در ابتدا این جلسه امین اظهری مدیر منابع آب شهرستان ضمن تبریک ماه مبارک رمضان و  قبولی طاعات و عبادات ، گزارش جامعی از عملکرد این امور در سال ۱۳۹۹ ارائه کرد.

وی  با اشاره به کاهش بارندگی در سال آبی به کمتر از ۵۰ درصد ، لزوم توجه بیشتر به کنترل مصرف آب به ویژه در بخش کشاورزی را خواستار و هماهنگی و همکاری بیشتر ادارات و سازمانهای مرتبط با این مدیریت را شد.

اظهری همچنین درخصوص همکاری دادستان محترم شهرستان و نیروی انتظامی در بحث صدور حکم به منظور برخورد با متخلفین و مالکان چاههای غیرمجاز و نیز رفع تصرف در حریم و بستر رودخانه ها از آنان تقدیر و تشکر نمود.

در ادامه این جلسه مهندس کتابی فرماندار شهرستان نیز ضمن تشکر از اقدامات صورت گرفته در زمینه حفظ و صیانت از منابع آب زیرزمینی شهرستان ، باتوجه به خشکسالی های پیش رو ، بر لزوم کنترل برداشت آب زیرزمینی و نصب کنتورهای هوشمند آب بر روی چاههای مجاز ، نسبت به جلوگیری از کشت دوم و نیز محصولات پر آب بر  تأکید نمود.