مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز مطرح کرد:

اصلاح تعرفه برق ، زمینه ساز عدالت در توزیع منابع است

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز با بیان اینکه تاکنون، مشترکان پرمصرف برق  سهم بیشتری از یارانه داشتند ، تاکید کرد که اجرایی شدن برنامه اصلاح تعرفه، زمینه ساز توزیع عادلانه یارانه و گامی به سوی عدالت اجتماعی است.
مهندس محمدرضا سلاحی با اشاره به اصلاح تعرفه انرژی برق و اجرایی شدن آئین نامه جدید از ابتدای بهمن، به اهداف این اقدام اشاره و اضافه کرد: توزیع عادلانه یارانه انرژی و تلاش برای ایجاد عدالت اجتماعی در این بخش، تلاش برای اصلاح الگوی مصرف و نهادینه کردن فرهنگ مصرف بهینه برق، کاهش آلاینده‌های زیست محیطی و هدایت سهم بیشتری از انرژی برق به بخش تولید، برخی از اهداف این اقدام به شمار می‌رود.
سلاحی ادامه داد: تاکنون، اختصاص یارانه مطابق با میزان مصرف برق از سوی مشترکان انجام می‌شد، به این معنا که هر مشترکی برق بیشتری مصرف می‌کرد، یارانه بیشتری به او تخصیص داده می‌شد! اما با اصلاح تعرفه، تمامی مشترکان به طور برابر از یارانه انرژی بهره مند می شوند.
این مقام مسئول با بیان اینکه، تغییر تعرفه، در هزینه مشترکان کم مصرف و خوش مصرف، تغییری ایجاد نخواهد کرد، گفت: براساس سیاست‌ها و برنامه جدید توانیر، یارانه انرژی مشترکان پر مصرف بصورت پلکانی کاهش می یابد و به مشترکانی که در محدوده الگوی تعیین شده از برق استفاده می کنند یارانه کامل انرژی تعلق می گیرد.
سلاحی با بیان اینکه یکی از اهداف مهم اصلاح تعرفه، تغییر الگوی مصرف و فرهنگسازی برای مصرف بهینه انرژی در گروه مشترکان پرمصرف است، گفت: براساس آیین نامه ابلاغی، بهای انرژی برای مشترکان بخش خانگی (۲۰۰ کیلو وات در ماههای غیر گرم و ۳۰۰ کیلو وات در ماههای گرم در مناطق تحت پوشش این شرکت) که الگوی مصرف را رعایت می کنند، تغییری ندارد؛ بلکه صرفا نحوه محاسبه مصارف مازاد بر الگوی مصرف برق مشترکان پرمصرف، تغییر می‌کند.
سلاحی یکی از راه‌های کسب اطلاعات مشترکین محترم از نحوه مصرف برق، تعرفه و شیوه های صرفه جویی را نصب نرم افزار “برق من” روی گوشی تلفن یا تبلت دانست و گفت؛ مشترکان با این شیوه، امکان دسترسی به آخرین اطلاعات پیرامون وضعیت مصرف برق خود را داشته و می‌توانند  اطلاعات قبوض را دریافت کرده و از ریز مصارف خود مطلع شوند و امکان پرداخت هزینه برق مصرفی را خواهند داشت.
مدیرعامل توزیع برق شیراز گفت: مشترکانی که در فاصله ۱۲ بهمن ماه تا ۱۲ اسفندماه امسال، نرم افزار “برق من را روی گوشی تلفن همراه خود نصب کنند، در قرعه کشی شرکت داده خواهند شد و از جوایزی بهره مند می‌شوند.
سلاحی با این توضیح که نصب و استفاده از نرم افزار “برق من” یکی از راهکارهای موثر در پایش مصرف برق توسط مشترکان است، گفت: در این نرم افزار کاربردی، مشترکان علاوه بر دریافت کلیه خدمات شرکت‌های توزیع نیروی برق به صورت غیرحضوری، می‌توانند میزان مصرف برق اشتراک خود را در ماه‌های مختلف سال، مشاهده و به راحتی از نحوه محاسبه بهای برق مصرفی خود مطلع شوند.