مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان در مانور قطع برق ادارات:

استمرار کارکردها و تامین برق مراکز مهم یکی از رسالت های پدافند غیرعامل است

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان در حاشیه یازدهمین رزمایش قطع برق ادارات و آماده به کاری مولدهای برق اضطراری، بر تجهیز ادارات به دیزل ژنراتور تاکید کرد.

ایرج کارخائی با حضور در مرکز دیسپاچینگ شرکت توزیع برق استان از نزدیک روند اجرای مانور قطع برق ادارات را ملاحظه نموده و گفت: همه ساله به همت شرکت توزیع برق، این رزمایش به نحوی شایسته اجرایی می شود که بسیار ارزشمند است.

وی با اشاره به این که یکی از رسالت های پدافند غیرعامل، استمرار کارکردها و تامین برق مراکز مهم برای ارائه خدمات به هنگام است افزود: مراکز و دستگاه های مهم، حساس و ضروری می بایست به گونه ای برنامه ریزی کنند که با قطع برق در مواقع بحرانی، در خدمات دهی آنان وقفه و خللی وارد نشده و خدمات خود را استمرار بخشند.

وی یادآور شد: یکی از وابستگی های دستگاه های اجرایی و مراکز مهم به انرژی برق است و داشتن مولد اضطراری باعث تداوم خدمات دهی آنها گردیده و چنانچه خدشه ای در برق رسانی ایجاد شود، باید موقعیت خود را تثبیت کنند.

کارخائی اظهار کرد: با اجرای این رزمایش و قطع برق بدون اطلاع قبلی، وضعیت آمادگی دستگاه ها برای به مدار آوردن مولد برق اضطراری مورد ارزیابی و سنجش قرار گرفته و بررسی این نوع شرایط، کار ارزشمندی در حوزه پدافند غیرعامل است که می تواند به پایداری زیرساختها و ادامه خدمت رسانی زیرساختهای بسیار مهم کمک نموده و باعث آرامش و امنیت کافی می شود.