استقبال کارشناسان صنعت آبفا از کتاب «اصول بهره‌برداری و نگهداری در تصفیه خانه‌های آب»

همزمان با هفته پژوهش و با حضور وزیر نیرو از کتاب «اصول بهره‌برداری و نگهداری در تصفیه خانه‌های آب» رونمایی شد.

با حضور وزیر نیرو از کتاب پژوهشگر جوان آبفای استان اصفهان رونمایی شد ؛

این کتاب را «حسن مهری» از کارکنان تصفیه خانه آب باباشیخعلی در مدت پنج سال تالیف کرده و شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان، آن را در هفت فصل، ۵۴۳ صفحه و شمارگان یکهزار نسخه منتشر نموده است.

مولف کتاب «اصول بهره برداری و نگهداری در تصفیه خانه‌های آب» اظهار داشت: در این کتاب ضمن معرفی واحدهای فرآیندی تصفیه خانه آب باباشیخعلی اصفهان، نکاتی همچون چگونگی روش بهره‌برداری، اصول نگهداری و رعایت نکات ایمنی که برای هر تکنسین شاغل در تصفیه خانه های آب مورد نیاز است به تفصیل و همراه با عکس بیان شده است.

حسن مهری با بیان‌ این‌که برای تالیف کتاب «اصول بهره برداری و نگهداری در تصفیه خانه‌های آب» مدت پنج سال در تمام واحدهای تصفیه خانه آب اصفهان کار کردم گفت: با توجه به این‌که تجهیزات الکترومکانیکال بسیار زیادی در تصفیه خانه های آب وجود دارد و متأسفانه دستورالعمل مدونی برای آماده سازی، نگهداری و تعمیرات وجود نداشت تلاش کردم در این کتاب به تفصیل درباره شیوه های تصفیه آب، دستگاه های مورد استفاده و روش های نگهداری از آن ها تدوین کنم.

این پژوهشگر و مولف جوان افزود: کتاب مشتمل بر هفت فصل با عناوین «سازه‌ها و تجهیزات الکترومکانیکال آبگیر محوطه و زلال‌سازها»، «واحد فیلتراسیون، کانال انتقال و ایستگاه های پمپاژ»، «واحدکلرزنی و مسائل ایمنی کلر»، «واحد ازن زنی»، «سازه‌ها و تجهیزات الکترومکانیکال واحد شیمیایی تصفیه خانه های آب»، «واحد کنترل کیفیت»، و «منعقد کننده‌ها» می باشد که در هر فصل، مراحل تصفیه آب و شیوه های نگهداری دستگاه ها و واحدهای فرایندی به تفصیل و با جزئیات کامل معرفی شده شده است.

مهری افزود: در فصل پیوست این کتاب نیز مراحل مختلف ساخت و بهره برداری از واحدهای مختلف تصفیه خانه آب اصفهان جهت آشنایی بیشتر مخاطبین به تصویر کشیده شده است.

وی گفت: نسخه الکترونیک این کتاب همچنین بر روی پایگاه اینترنتی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان به نشانی www.abfaesfahan.ir   بخش کتاب های الکترونیک قابل دریافت است.

گفتنی است همزمان با آیین گشایش جشنواره پژوهش و فناوری وزارت نیرو که روز ۲۹ آذرماه سال جاری با حضور علی اکبر محرابیان وزیر نیرو در محل پژوهشگاه نیرو برگزار شد از کتاب «اصول بهره‌برداری و نگهداری در تصفیه خانه‌های آب» رونمایی به عمل آمد.