معاون بهره برداری و دیسپاچینگ تاکید کرد؛

استفاده از فناوری‌ های نوین رویکرد اصلی این معاونت است

سرپرست معاونت دیسپاچینگ و بهره برداری شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان بیان داشت: استفاده از ظرفیت فناوری نوین در احداث و نگهداری شبکه های توزیع برق از اساسی ترین رویکردهای این معاونت در سال جاری می باشد.

به گزارش برقآب، سرپرست معاونت دیسپاچینگ و بهره برداری شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان بیان داشت: استفاده از ظرفیت فناوری‌ های نوین در احداث و نگهداری شبکه های توزیع برق از اساسی ترین رویکردهای این معاونت در سال جاری می باشد.

مصطفی کرمی بیان داشت: از جمله اقدامات اساسی دفتر نظارت و بهره برداری استفاده از تجهیزات و نرم افزارهای به روز نظیر دستگاههای آلتراسونیک، ترموگرافی و همچنین استفاده از ظرفیت خط گرم می باشد.

وی به نصب آشکارساز خطا با قابلیت ارسال پیام به مرکز کنترل شبکه مستقر در سطح استان سمنان اشاره کرد و افزود: از طریق استفاده از این گونه فناوری ها بیش از پنج میلیون متر شبکه توزیع برق پایش و بیش از ۵۰۰ مورد عیب شناسایی و برطرف شده است.

کرمی تصریح کرد: اصلاح شاخص SAIDI کل به میزان بالغ بر ۱۲٪و همچنین شاخص SAIDI با برنامه به میزان ۱۷٪نسبت به سال ۱۴۰۰ با بهره گیری از ظرفیت خط گرم در شرکت صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه نظارت بر بازدید و رفع عیوب ۹۸٪خطوط فشار متوسط و ۹۵٪و پست های توزیع توسط معاونت بهره برداری در سال ۱۴۰۱ به انجام رسیده است افزود: رفع عیوب اولویت یک و دو خطوط فشار متوسط، هرس درختان، شستشوی مقره های نصبی در مناطق آلوده و سایر اقدامات پیشگیرانه با هدف کاهش احتمالی وقوع اتصال کوتاه در شبکه توزیع برق به انجام رسیده است. کرمی گفت: در سال قبل نظارت بر اصلاح بیش از ۹۹٪از ولتاژهای غیر استاندارد مشترکین مرتبط با طرح چاوش و تست لوازم اندازه گیری محقق شده است که این مقدار فراتر از ظرفیت تکلیفی شرکت توزیع برق می باشد.

وی همچنین به برنامه ریزی، مدیریت و نظارت بر فعالیت های اکیپ های خط گرم در راستای کاهش حجم خاموشی ها و ارتقای شاخص های بهره برداری و افزایش کیفیت توان اشاره کرد و بیان داشت: تنظیم و تست ۶۵ دستگاه ریکلوزرهای مسیر شبکه، تنظیم و تست افزون بر پنج عدد رله ثانویه پست های اختصاصی و عمومی، اندازه گیری پارامترهای کیفیت توان در ۱۵ نقطه از استان و نظارت و فرآیند بارگیری پست های توزیع از جمله اقدامات دیگر دفتر نظارت بر بهره‌برداری این معاونت بوده است.