استان مرکزی پیشرو در اجرای طرح های فاضلاب در کشور

مهندس حمید رضا جانباز مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ، در ادامه سفر به استان مرکزی از تصفیه خانه آب کمال صالح  شهر اراک و پروژه اجرای رینگ جنوبی انتقال آب کمال صالح به بخش های باقی مانده از شهر اراک که توسط شرکت سهامی آب منطقه ای استان در دست اجراء می […]

مهندس حمید رضا جانباز مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ، در ادامه سفر به استان مرکزی از تصفیه خانه آب کمال صالح  شهر اراک و پروژه اجرای رینگ جنوبی انتقال آب کمال صالح به بخش های باقی مانده از شهر اراک که توسط شرکت سهامی آب منطقه ای استان در دست اجراء می باشد بازدید نمود.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی در ادامه این بازدید ، جلسه ای  با حضورمهندس جانباز مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ، مهندس آصفری نماینده مردم شهرستان های اراک،کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی ، دکتر زندیه وکیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی و مدیران عامل شرکت های آب و فاضلاب و آب منطقه ای استان برگزار شد و مسایل مربوط به آب و فاضلاب شهرها و روستاهای شهرستان های اراک ، کمیجان و خنداب مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
در این جلسه آصفری نماینده مردم شهرستان های اراک ، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی  مسایل مربوط به آب و فاضلاب شهرستان های حوزه نمایندگی خود،از جمله توزیع آب کمال صالح در سراسر شهر اراک، آبرسانی به ۴۶ روستای شمال شهرستان اراک، اجرای پروژه فاضلاب در شهر کمیجان و اتمام پروژه فاضلاب در منطقه سنجان اراک را مطرح نمود .

سپس مهندس جانباز مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور  گفت : طرح آبرسانی از سدکمال صالح به اراک ، طرح موفقی بود و با اجرای رینگ شمالی هم اکنون ۷۰تا ۸۰ درصد مردم شهر اراک از آب سد کمال صالح بهره مند هستند و با اجرای رینگ جنوبی کل شهرتحت پوشش قرار خواهند گرفت.
وی به برگزاری مناقصه برای آبرسانی به ۳۴ روستای شمال شهر اراک اشاره نمود و تصریح کرد : در شهریور سالجاری عملیات اجرایی پروژه های فوق آغاز خواهد شد.

مهندس جانباز با اشاره به اجرای طرح فاضلاب در شهر اراک اظهار داشت : با اتمام طرح فاضلاب در شهر اراک که پیش بینی می شود تا پایان سالجاری به پایان برسد ،شهر اراک می تواند به عنوان یک برند در فاضلاب کشور  و یک شهر سبز مطرح باشد که تمامی فاضلاب در آن جمع آوری و به بهترین کیفیت تصفیه می شود.

وی به پیشرو بودن استان مرکزی در اجرای طرح فاضلاب حتی نسبت به استان هایی که اجرای طرح فاضلاب ضرورت بیشتری دارد اشاره نمود و افزود: استفاده از ظرفیت پساب تصفیه خانه های فاضلاب  در بخش های صنعت و کشاورزی به ویژه صنعت از راه های مهم برای جبران کمبود آب است .