استان بوشهر، میزبان ۵۰ مگاوات انرژی خورشیدی توسط بخش خصوصی

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر گفت: با صدور مجوز از سوی شورای اقتصاد و برنامه ریزی وزارت نیرو بخش خصوصی 50 مگاوات نیروگاه خورشیدی در این استان احداث می‌کند.

 

به گزارش پایگاه خبری برقآب، به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر؛ در پیوند با اقدامات دولت جهت تسهیل گسترش انرژی‌های پاک و با گذر به سوی استقلال انرژی ملی، بخش خصوصی استان بوشهر امتیاز ایجاد نیروگاه خورشیدی با توانایی تولید ۵۰ مگاوات برق را کسب نموده است. این اطلاعات توسط غلامرضا حشمتی، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر، اعلام گردید که بر اساس موافقت‌های اخذ شده از شورای اقتصاد و برنامه‌ریزی وزارت نیرو، سناریوی سازنده‌ای در زمینه بهره‌برداری از منابع انرژی تابشی در منطقه نوید می‌دهد.

این پروژه با هدف تقویت بنیه انرژی تجدیدپذیر و ارتقای زیرساخت‌های انرژی سبز، شامل دو بخش بزرگ می‌شود که ۳۰ مگاوات آن مختص به تنگستان و ده مگاوات دیگر برای هر یک از شهرستان‌های دشتی و دیلم اختصاص یافته‌اند. این تحول امیدوار کننده با توجه به تأکیدات رهبری بر روی افزایش ظرفیت تولید ملی و با در نظر گرفتن موقعیت جغرافیایی خاص استان بوشهر که آن را به یک مکان ایده‌آل برای استفاده حداکثری از انرژی خورشیدی تبدیل می‌کند، شکل گرفته است.

چشم‌انداز اجرای این طرح‌ها، که با توجه به وجود تسهیلات بانکی مناسب و نظام خرید تضمینی برق، استان بوشهر را به نقطه کلیدی توجه سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در عرصه تولید برق خورشیدی تبدیل کرده است، بستری مطلوب برای پایداری انرژی و ترغیب بخش خصوصی به مشارکت بیشتر در این عرصه را فراهم می‌آورد. از جمله دیگر پیش‌بینی‌های به عمل آمده، رشد اقتصادی استان و ایجاد شغل برای جوانان منطقه، به دنبال استفاده از انرژی‌های پاک و پایدار است که قدمی بزرگ در مسیر تحقق اهداف انرژی‌های تجدیدپذیر خواهد بود.