مدیرعامل آبفای آذربایجان شرقی خبر داد:

از ۲۰ طرح آب و فاضلاب شهری و روستایی در هفته دولت بهره برداری میشود

مدیرعامل آبفای آذربایجان شرقی از بهره برداری 20 طرح آب و فاضلاب شهری و روستایی با هزینه ای بالغ بر 4050 میلیارد ریال در هفته دولت خبر داد.

به گزارش برقآب، مدیرعامل آبفای آذربایجان شرقی از بهره برداری ۲۰ طرح آب و فاضلاب شهری و روستایی با هزینه ای بالغ بر ۴۰۵۰ میلیارد ریال در هفته دولت خبر داد.
محمد خانی با اعلام این خبر اظهار کرد: در هفته دولت امسال شاهد افتتاح و بهره برداری از ۱۴ طرح روستایی در ۷ شهر استان خواهیم بود
وی افزود این طرح ها در شهرهای تبریز ، هشترود، کلیبر، سراب، جلفا، بستان آباد و مرند افتتاح و ۲۲۴۷۷ نفر جمعیت تحت پوشش این طرح ها قرار می گیرند.
خانی ادامه داد: برای تامین آب شهر کلانشهر تبریز نیز ۱۵ کیلومتر خط انتقال و ۱۰ حلقه چاه با ظرفیت ۲۰۰ لیتر بر ثانیه  با اعتبار ۸۰۰ میلیارد ریال به انجام رسیده است.
وی تصریح کرد: تکمیل مجتمع آبرسانی آلمالو شهرستان هشترود و قششلاقات کلیبر از مهم ترین طرح های قابل بهره برداری در هفته دولت است که ۲۱ هزار ۸۰۰ نفر را تحت پوشش قرار می دهد.
در قالب جهاد آبرسانی به روستاهای ۲۱ شهرستان آذربایجان شرقی که در ۲ فاز اجرا می شود، در فاز نخست ۱۷۸ روستای در چهار شهرستان از آب سالم برخوردار می شوند و در فاز دوم که به زودی عملیاتی می شود آبرسانی به ۲۳۳ روستا در ۲۱ شهرستان استان در برنامه قرار گرفته است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی تصریح کرد: پروژه تامین آب اضطراری شهر تبریز با اعتبار ۱۹۵۰ میلیارد ریال شامل افتتاح قسمتی از پروژه تامین آب تبریز( اجرای ۲۵ کیلومتر خط انتقال آب و حفر و تجهیز و بهسازی تعداد ۳۹ حلقه چاه)، تامین آب پایدار شهر بستان آباد از سیسان چای با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال شامل اجرای ۴ کیلومتر خط انتقال ۴۰۰ میلیمتری، تامین آب روستای لیقوان با اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال با بهره مندی ۲۶۲۸ خانوار روستایی با جمعیتی باغ بر ۸۶۲۰ نفر از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی، تامین آب ۲۰ روستا در ۲ شهرستان کلیبر و هشترود با اعتبار ۴۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات محرومیت زدایی که ۸۰۷ خانوار روستایی با جمعیتی بالغ بر ۲۷۵۴  نفر از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره مند خواهند شد.
خانی افزود: تامین آب ۱۰ روستا در ۳ شهرستان مرند، جلفا و سراب با هزینه کرد ۶۸۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی که ۲۸۹۴ خانوار روستایی با جمعیت ۸۴۱۱ نفر از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی استفاده خواهند کرد.
وی بیان داشت:  در حوزه فاضلاب شهری و روستایی نیز ۳۱۵ هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح ها و پروژه های این حوزه هزینه شده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی تاکید کرد: احداث تصفیه خانه و تاسیسات فاضلاب شهر خوشه مهر بناب با اعتبار ۶۵۰ ملیارد ریال که شامل احداث تصفیه خانه به ظرفیت ۷۷۰ متر مکعب در شبانع روز و اجرای ۱۳.۵ کیلومتر شبکه جمع آوری، ۱۵۰۰ متر خط انتقال و واگذاری ۸۰۰ فقره انشعاب فاضلاب و همچنین اجرای شبکه و خطوط انتقال فاضلاب شهر تبریز شامل اجرای بیش از ۳ کیلومتر شبکه جمع آوری و  ۵۰۰ فقره انشعاب جدید با ۱۴۵ میلیارد ریال از جمله پروژه های قابل افتتاح در هفته دولت ۱۴۰۲ می باشد.