بازدید خبرنگاران و اصحاب رسانه

از روند اجرایی خط انتقال پساب به دریاچه ارومیه

خبرنگاران و اصحاب رسانه آذربایجان غربی از روند اجرایی خط انتقال پساب به دریاچه ارومیه و مدول سوم تصفیه خانه فاضلاب بازدید کردند.

به گزارش برقآب، در این بازدید خبرنگاران و اصحاب رسانه استان با حضور در بخش های مختلف تصفیه خانه فاضلاب و خط انتقال پساب به دریاچه ارومیه، از نزدیک در جریان عملیات اجرایی این پروژه مهم شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی قرار گرفتند.
داریوش رضایی سرپرست دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی در جریان این بازدید گفت: تصفیه خانه فاضلاب ارومیه برای افق ۱۴۲۰ و تحت پوشش قرار دادن یک میلیون نفر جمعیت طراحی شده است.
وی همچنین اعلام کرد: مدول اول و دوم این تصفیه خانه با ظرفیت تصفیه ۸۰ هزار مترمکعب فاضلاب در شبانه روز در حال حاضر در مدار بهره برداری قرار داشته و مدول سوم آن نیز با ظرفیت تصفیه ۶۰ هزار متر مکعب در شبانه روز با ۹۶ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجرا است.
رضایی افزود: با بهره برداری کامل از این پروژه، ظرفیت تصفیه فاضلاب در تصفیه خانه فاضلاب ارومیه به ۱۴۰ هزار متر مکعب در شبانه روز افزایش خواهد یافت.
سرپرست دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی خبر داد: این طرح علاوه بر مزایای زیست محیطی و ارتقای بهداشت عمومی، نقش مهمی در احیای دریاچه ارومیه نیز خواهد داشت.
این مقام مسئول گفت: انتقال سالانه ۵۱.۱ میلیون مترمکعب پساب تصفیه شده این تصفیه خانه به پیکره دریاچه ارومیه از طریق ۱۱ کیلومتر خط انتقال پساب، از جمله هدف گذاری های اجرای این طرح است.
وی همچنین اعلام کرد: پروژه خط انتقال پساب تصفیه خانه فاضلاب ارومیه نیز بصورت خط لوله پلی اتیلن فاضلابی دو جداره با سایز ۱۸۰۰ میلیمتر و در داخل ترانشه طراحی شده است. عملیات اجرایی پروژه مذکور نیز بطول ۱۱.۱ کیلومتر از شهریور ماه سال ۱۳۹۶ آغاز و در قالب قراردادهای مختلف با پیمانکاران و بر اساس تخصیص اعتبارات عمرانی تا کنون ۹.۹۳ کیلومتر (۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی) از خط انتقال فوق اجرا شده است.
داریوش رضلیی در انتها اضافه کرد: با اتمام و بهره برداری از مدول سوم تصفیه خانه فاضلاب ارومیه به همراه بهره برداری از خط انتقال آن، کل پساب استاندارد تولیدی با ظرفیت اسمی ۵۱.۱ میلیون مترمکعب در سال مستقیما وارد پیکره دریاچه ارومیه خواهد شد.