ارسال مخازن آب موقت به ۴۳ روستای تنش دار هرمزگان

با هدف رساندن آب و آرامش به روستاهای تنش دار،  ستاد اجرایی فرمان امام(ره) هرمزگان با مشارکت شرکت آب و فاضلاب استان، به ۴۳ روستای کم آب استان مخازن ذخیره آب موقت ارسال کرد. در این مراسم نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با تاکید بر مسئله آبرسانی به عنوان وظیفه مهم حکومت دینی، این […]

با هدف رساندن آب و آرامش به روستاهای تنش دار،  ستاد اجرایی فرمان امام(ره) هرمزگان با مشارکت شرکت آب و فاضلاب استان، به ۴۳ روستای کم آب استان مخازن ذخیره آب موقت ارسال کرد.

در این مراسم نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با تاکید بر مسئله آبرسانی به عنوان وظیفه مهم حکومت دینی، این مسئله را یکی ار ارکان مهم توسعه کشور دانست.

اقدامات آبفا در شرایط سخت آبی قابل تقدیر است.

“حجت الاسلام والمسلمین عبادی”  با اشاره به شرایط اقلیمی و محدویت منابع آبی استان، اقدامات آبفا در بخش آبرسانی به شهرها و روستاها را علی رغم شرایط سخت کم آبی قابل تقدیر بیان کرد و گفت: با تمهیدات اندیشید ه شده و توسعه آب شیرین کن ها توسط آبفا هرمزگان ، علی رغم خشک سالی بی سابقه با چالش های کمتری نسبت به دیگر استان ها مواجه بوده ایم.

وی در ادامه، اقدام مشترک آبفا و ستاد اجرایی فرمان امام را در تامین آب موقت ۴۳ روستای تنش دار استان اقدامی ارزنده بیان کرد و گفت: این اقدام در کوتاه مدت بسیار موثر خواهد بود اما بایستی در بخش تامین آب پایدار این روستاها نیز هر چه زودتر اقدامات لازم صورت گیرد .

حجت الاسلام والمسلمین عبادی همچنین از اقدامات آبفا هرمزگان در رفع و کاهش مشکلات کم آبی شهرستان سیریک و روستاهای قشم و اقدامات ارزنده ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استان در بخش آبرسانی قدردانی کرد.

وی ابراز امیدواری کرد؛ در سایه مشارکت بنیاد برکت با آبفا شاهد اقدامات آبرسانی بیشتری در روستاها و مناطقی که بحران آب دارند، باشیم.

در ادامه این مراسم، مدیرعامل آبفا هرمزگان با اشاره به  شرایط اقلیمی و استمرار خشک سالی در استان، اظهار داشت: بالغ بر یکصد روستا به صورت سیار آبرسانی می شود و در برخی نقاط نیز با مشکلات جدی تری مواجه ایم.

 “امین قصمی” گفت: با نگاه ویژه دکتر مخبر معاون اول رئیس جمهور، تفاهم نامه ای میان بنباد برکت و شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با هدف نظام مند کردن مشارکت در اجرای پروژه های آبرسانی امضا شده است که استان هرمزگان در این زمینه با پیگیری های مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام استان از جمله استان های شاخص در اجرای طرح های آبرسانی با مشارکت بنیاد برکت بوده است.

مدیرعامل آبفا استان با اشاره به پروژه های شاخص آبفا که با مشارکت بنیاد برکت اجرایی شده، گفت: از جمله این پروژه ها، آبرسانی به گوهران و ۵۷ روستای بشاگرد از سد سهران و آبرسانی به جزیره هرمز بوده که به صورت شاخص شروع فعالیت ها و مشارکت بنیاد برکت با آبفا در این جزیره بوده و به زودی نیز شاهد افتتاح یک پروژه در این جزیره خواهیم بود.

وی افزود: پروژه آبرسانی به شهرستان سیریک با تاکید و پیگیری های نماینده ولی فقیه در استان با اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیارد ریال در حال اجرا بوده که ستا اجرایی فرمان امام در تامین بخشی از این منابع مالی مشارکت داشته دارد.

قصمی ضمن قدردانی از مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام استان، اظهار امیدواری کرد؛ طرح ها و پروژه های بزرگ تری در قالب مشارکت با بنیاد برکت در سطح استان اجرا شود.

اعتبار ۴ میلیارد ریالی ستاد اجرایی فرمان امام برای تامین آب ۴۳ روستا

مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استان هرمزگان نیز از اهدا مخازن ذخیره آب موقت به ۴۳ روستای کم آب استان خبر داد و گفت: با احصا روستاهای کم برخوردار از آب توسط آبفا هرمزگان، مخازن آب با ظرفیت ۵ و ۱۰ هزار مترمکعب با اعتبار ۴ میلیارد ریال از سوی این ستاد به ۴۳ روستای استان اهدا شد.

“منوچهر دانشمند” در پایان ضمن قدردانی از پیگیری های نماینده ولی فقیه در استان و اقدامات آبفا در بخش آبرسانی، تصریح کرد: با توجه به دغدغه ی مقام معظم رهبری در بخش آبرسانی ، تلاش داریم در ادامه ی مشارکت ستاد با آبفا هرمزگان ، شتاب بیشتری به اجرای پروژهای آبرسانی دهیم.