ارتقا کیفیت آب شرب اهواز

معاون آبرسانی سازمان آب و برق خوزستان گفت: مطالعات و همکاری‌های لازم با دستگاه‌های مربوطه برای آغاز پروژه خطوط انتقال آب رودخانه کرخه از ایستگاه پمپاژ شهید چمران به تصفیه خانه شماره ۲ اهواز انجام و به زودی آغاز خواهد شد و با ورود آب این رودخانه به سیستم آب شرب، شهروندان اهواز از نعمت […]

معاون آبرسانی سازمان آب و برق خوزستان گفت: مطالعات و همکاری‌های لازم با دستگاه‌های مربوطه برای آغاز پروژه خطوط انتقال آب رودخانه کرخه از ایستگاه پمپاژ شهید چمران به تصفیه خانه شماره ۲ اهواز انجام و به زودی آغاز خواهد شد و با ورود آب این رودخانه به سیستم آب شرب، شهروندان اهواز از نعمت یکی ازبا کیفیت ترین آب‌های کشور برخوردار خواهند شد.

به گزارش شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان، روز ۱۸ مهرماه فاضل عبیات معاون عمرانی استاندار خوزستان، فرهاد ایزدجو مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان و نمایندگان شهرداری و راهداری از پروژه ایستگاه پمپاژ شهید چمران و خطوط لوله انتقال آب کرخه به تصفیه خانه شماره ۲ اهواز بازدید کردند.

صابر علیدادی،معاون آبرسانی سازمان آب و برق خوزستان در حاشیه این بازدید اظهار کرد: در این پروژه قرار است آب از ایستگاه پمپاژ شهید چمران وارد خطوط لوله به طول ۱۰ کیلومتر و قطر ۲ هزار میلی متر شود و به تصفیه خانه شماره ۲ اهواز برسد.

وی افزود: این خطوط لوله ۱۰ کیلومتری قرار است توسط قرارگاه خاتم الانبیا انجام شود که در این بازدید ارزیابی‌های اولیه برای آغاز همکاری‌های لازم با شهرداری، مخابرات، شرکت گاز و دیگر دستگاه‌ها جهت تسریع در امور انجام شد.

وی با بیان اینکه خطوط لوله در عمق سه و نیم متری زمین جایگذاری می‌شوند، عنوان کرد: رعایت حریم شهرداری در خیابان‌ها، املاک و فضای سبز و همچنین استعلامات و دستورات لازم از راهداری برای عبور خطوط لوله در کمترین زمان‌ ممکن که ترافیک شهری را مختل نکند از نکاتی است که در این پروژه برای رفاه حال شهروندان به آن توجه می‌شود.

وی تصریح کرد: استعلامات لازم از سوی مخابرات، اداره گاز، آبفا و شهرداری نیز در جلسه هماهنگی با دستگاه‌های مذکور به زودی انجام می‌شود تا مسیر خطوط رفت و برگشت لوله با موانعی ایجاد نشود.

معاون آبرسانی سازمان آب و برق خوزستان افزود: رئیس جمهور در  سفر خود به خوزستان  به منظور افزایش کیفیت آب شرب اهواز، بر اتمام هرچه سریعتر این پروژه تاکید داشت و همه تلاش ها برای اجرایی کردن این پروژه در کمترین زمان ممکن در حال انجام است.

گفتنی است در این بازدید بر رعایت طرح تفصیلی جامع و فضای سبز، تملک املاک شهرداری که خطوط لوله از آن عبور می‌کند و همچنین آسفالت ۱۰۰ متر به ۱۰۰ متر معابر بعد از حفاری و بحث ایمنی در حفاری‌ها برای حفظ جان مردم تاکید شد.