ارتقای کیفیت آب انتقالی به تصفیه خانه آب اردبیل

صبح روز دوازدهم تیر ۱۴۰۰، مهندس عباس جنگی مرنی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان اردبیل گفت: انتقال آب شرب اردبیل از سازه برج آبگیر سد مخزنی یامچی جدیدالاحداث به منظور ارتقای کیفیت آب انتقالی به تصفیه خانه آب اردبیل شروع شد. مهندس عباس جنگی مرنی تصریح کرد: این پروژه از […]

صبح روز دوازدهم تیر ۱۴۰۰، مهندس عباس جنگی مرنی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان اردبیل گفت: انتقال آب شرب اردبیل از سازه برج آبگیر سد مخزنی یامچی جدیدالاحداث به منظور ارتقای کیفیت آب انتقالی به تصفیه خانه آب اردبیل شروع شد.

مهندس عباس جنگی مرنی تصریح کرد: این پروژه از ابتدای سال ۱۳۹۹علیرغم کمبود اعتبارات مالی مجددا فعال شد و اکنون به پیشرفت بالای ۹۰ درصد رسیده و با بهره برداری از برج آبگیر سد مخزنی یامچی از امروز آب با کیفیت تر تحویل تصفیه خانه آب شرب اردبیل شد تا کیفیت آب شرب شهرهای اردبیل و سرعین و مجتمع های آبرسانی روستایی شهید کسایی ۱ و ۲ و شهید برزگر بهبود یابد.

مهندس بهروز پورمهر عضو هیئت مدیره و معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای استان اردبیل نیز اظهار داشت: عملیات احداث خط لوله دوم انتقال آب از سازه برج آبگیر سد یامچی، حد فاصل شیرخانه احداث شده در پایین دست سد یامچی تا تصفیه خانه آب شرب اردبیل به طول ۱۵۰۰ متر نیز توسط شرکت آب منطقه ای اردبیل در دست اجراست و با خرید باقیمانده  لوله های فولادی ۱۴۰۰ میلی متری این پروژه نیز در آینده به بهره برداری خواهد رسید.

مهندس بهروز پورمهر اختصاص اعتبار مالی لازم برای استمرار عملیات پروژه فوق و حمل مابقی لوله های مورد نیاز را از سوی شرکت آبفای کشور ضروری دانست و افزود: اتخاذ تمهیدات مناسب اعتباری از طرف مسئولین استان و شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور می تواند گره گشای اجرای این پروژه باشد.

دکتر تورج مهدی زاده نماینده مجری طرح آبرسانی اردبیل گفت: اجرای خط لوله دوم انتقال آب از سد یامچی به تصفیه خانه هم به لحاظ پدافندی و هم به جهت استهلاک چندین ساله خط لوله در حال بهره برداری موجود، از اهمیت ویژه ای برای انتقال آب خام انتقالی از برج آبگیر سد یامچی برخوردار است و این پروژه جزو اولویت های اصلی طرح آبرسانی شهر اردبیل، سرعین و روستاهای تحت پوشش می باشد.

دکتر مهدی زاده در خصوص تامین کسری لوله های فولادی مورد استفاده در این پروژه گفت: در تلاش هستیم با دریافت اعتبار مالی لازم برای بخش اجرایی و تسریع عملیات، شاهد بهره برداری از این پروژه مهم نیز در آینده باشیم.