ارتقای مدیریت مصرف آب نیازمند آموزشی از دوران کودکی است

دیرعامل شرکت آب و فاضلاب ضمن اعلام این مطلب افزود: کهن سرزمین ایران از دیرباز با خشکسالی های متناوب روبرو بوده است و ایرانیان همواره سعی در سازگاری با کم آبی داشته اند لیکن متاسفانه در سنوات گذشته علیرغم کاهش شدید نزولات جوی مصارف بی رویه ای در حوزه آب آشامیدنی صورت می گیرد.

ارتقای مدیریت مصرف آب نیازمند آموزشی از دوران کودکی است

به گزارش برقاب،مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ضمن اعلام این مطلب افزود: کهن سرزمین ایران از دیرباز با خشکسالی های متناوب روبرو بوده است و ایرانیان همواره سعی در سازگاری با کم آبی داشته اند لیکن متاسفانه در سنوات گذشته علیرغم کاهش شدید نزولات جوی مصارف بی رویه ای در حوزه آب آشامیدنی صورت می گیرد.
به گزارش روابط عمومی آبفا داراب بیرنوندی در نشست هم اندیشی مشترک با مدیر کل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به وضعیت منابع آبی و میزان مصارف بالاتر از الگو در استان اظهار داشت :در حال حاضر سرانه مصرف آب در قزوین ۱۹۰ لیتر در شبانه روز می باشد و مدیریت تقاضا تنها راهگشای عملی سازگاری با کم آبی است و در این راه چاره ای جز آموزش و ارتقاء  مدیریت مصرف بهینه در میان کودکان و نوجوانان وجود ندارد.
در این نشست مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز ضمن اعلام آمادگی برای همکاری های مشترک بیان داشت : آب حیاتی ترین ماده برای بقا انسان و طبیعت بوده و بی شک فرهنگ سازی برای حفظ و مراقبت از آن نیز حیاتی می باشد .
نقی سیاهکالی مرادی افزود : تجربه نشان داده است کار در حوزه آموزش و پرورش بویژه دوره ابتدایی نتایج بسیار خوبی در بهینه سازی مصرف آب و انرژی به دنبال خواهد داشت..
در پایان این نشست که با بیان نظرات مدیران و کارشناسان حوزه های مختلف کاری آبفا و آموزش و پرورش خاتمه یافت مقرر شد برنامه های منسجم و منظمی در حوزه فعالیتهای مشارکتی فی مابین تدوین و در قالب تفاهم نامه ای به مرحله اجرا در آید