​اخطار برق به ۱۸ اداره در زنجان

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان زنجان گفت:  برخی ادارات نیاز به اخطار مجدد داشتند که اخطار دوم هم به آنها ابلاغ شده است و در صورتی که برای بار سوم همکاری صورت نگیرد ناگزیر به قطع برق مشترک پر مصرف غیر همکار خواهیم شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان زنجان گفت:  برخی ادارات نیاز به ​اخطار قطع برق مجدد داشتند که اخطار دوم هم به آنها ابلاغ شده است و در صورتی که برای بار سوم همکاری صورت نگیرد ناگزیر به قطع برق مشترک پر مصرف غیر همکار خواهیم شد.

به گزارش برقآب پیام جوادی، مدیرعامل شرکت توزیع برق استان زنجان با بیان اینکه با اجرای برنامه‌های مدیریت مصرف که در سطح کلان در کشور و نیز در استان زنجان در حال حاضر اجرا می‌شود، پایداری شبکه در شرایط مطلوبی قرار دارد، اظهار داشت: توانسته‌ایم با اجرای دقیق برنامه‌های پیش‌بینی شده برای مدیریت مصرف انرژی، ناترازی که ناشی از افزایش بارهای سرمایشی که متناسب با افزایش دما اتفاق می‌افتد جبران کرده و این ناترازی بین مصرف و تولید را به صفر برسانیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان زنجان  با بیان اینکه مصرف انرژی در بخش کشاورزی و صنعت شاید چندان متاثر از افزایش دما نباشند، تصریح کرد: افزایش دما بیشتر در بخش خانگی منجر به افزایش مصرف سرمایشی می‌شود و تقریبا طبق برآوردی که صورت می‌گیرد هر یک درجه دما بین یک هزار و ۷۰۰ تا ۳ هزار مگاوات در کشور می‌تواند پیک مصرف را بالا ببرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در بخش کشاورزی همان برنامه ۵ ساعته مدیریت مصرف انرژی در بازه زمانی ابلاغ شده در سطح شهرستان‌ها اجرا می‌شود، که در این راستا شاهد همکاری خوبی در بخش کشاورزان هستیم، گفت: برخی از مشترکان بخش کشاورزی که به دلیل کشت محصولات خاص و استخر های آبزی‌پروری، قطعی دو و سه ساعته به آنها ابلاغ شده است.

جوادی در ادامه مصرف انرژی در حوزه صنعت را ۵۴ درصد و در حوزه کشاورزی را ۱۸ درصد عنوان کرد و افزود: مصرف انرژی در صنعت و کشاورزی در حدود ۳ درصد کل مشترکین استان است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان زنجان با بیان اینکه شرکت توزیع برق استان در حدود ۴۰۰ هزار مشترک خانگی دارد که طی ماه گذشته ۲۸۰ هزار مشترک خانگی همکاری خوبی در مدیریت مصرف انرژی داشتند، جوادی اعلام داشت: طی ماه گذشته این تعداد مشترک خانگی(۲۸۰ هزار مشترک)  ۳۵۰ میلیون تومان  مشمول طرح پاداش مدیریت مصرف انرژی شده‌اند.

جوادی در ادامه به مدیریت مصرف انرژی در بخش ادارات اشاره کرد و ادامه داد: در ادارات اقدام به نصب کنتور هوشمند کرد‌ه‌ایم که بار مصرفی آنها هر روز قرائت می‌شود  که در این راستا مشترکانی که بعد وقت اداری میزان مصرف کاهشی که در نظر گرفته شده است را ( ساعت اداری ۳۰ درصد و غیر ساعت اداری ۶۰ درصد) رعایت نمی‌کنند شناسایی می‌شوند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر  به ۱۸ اداره اخطار کتبی داده شده است، گفت:  به برخی ادارات به دلیل عدم همکاری اخطار دوم هم ابلاغ شده است و در صورتی که برای بار سوم همکاری صورت نگیرد با قطع برق ملزم به همکاری خواهند شد.