اختصاص ۸۴ حلقه چاه جدید برای تأمین آب شرب استان کرمان

84 حلقه چاه با حجم بیش از 7 میلیون متر مکعب در سال برای تأمین آب شرب شهرها و روستاهای استان کرمان در پنج ماهه نخست امسال اختصاص یافته است.

به گزارش برقآب، تامین آب شرب در استان کرمان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. با توجه به کمبود میانگین بارش در استان و کاهش سطح آب زیرزمینی، شرکت آب منطقه ای کرمان تصمیم گرفته است تا ۸۴ حلقه چاه جدید را از ابتدای سال برای تامین آب شرب شهرها و روستاها در نظر بگیرد. این چاه‌ها دارای حجم بیش از ۷ میلیون متر مکعب در سال می باشند.

علی رشیدی، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کرمان، در جلسه کمیته مدیریت منابع آب اعلام کرده است که آب یک منبع طبیعی محدود و ارزشمند است و همه انسان‌ها برای زنده ماندن به آن نیازمندند. بنابراین، تامین آب آشامیدنی دارای اهمیت فوق العاده ای است. اختصاص ۸۴ حلقه چاه جدید به منظور تامین آب شرب شهرها و روستاها در استان کرمان، توجه شرکت آب منطقه ای را جلب کرده است، زیرا آب در حفظ زندگی و سلامتی انسان‌ها نقش بسزایی دارد.

علی رشیدی ادامه می دهد و به اهمیت صرفه جویی در مصرف آب اشاره می کند. او می گوید که صرفه جویی در مصرف آب باید از همین امروز شروع شود و این اقدام نه تنها به حفظ آب برای آیندگان کمک می کند بلکه همچنین نقش مهمی در تأمین آب کافی دارد. او تأکید می کند که برای حفاظت از منابع آب برای آیندگان، صرفه جویی در مصرف آب را جدی بگیریم و عادات صرفه جویی در مصرف آب را در برنامه روزمره خود قرار دهیم.

به منظور تامین آب کافی و حفاظت از منابع آب، شرکت آب منطقه ای کرمان از ابتدای امسال تاکنون، ۵۳ حلقه چاه با حجم هفت میلیون و دویست هزار متر مکعب و همچنین ۳۱ حلقه چاه پدافندی را به شرکت آب و فاضلاب استان اختصاص داده است. این اقدامات به منظور عدم مواجهه با چالش تامین آب شرب در استان صورت گرفته است. این حلقه چاه‌ها تا پنج ماهه ابتدای سال مطابق با برنامه های شرکت آب منطقه ای کرمان فعالیت خود را آغاز کرده اند. این تلاش ها در جهت جلوگیری از مواجهه با بحران آب در استان و حفظ منابع آب برای نسل آینده است.