احداث ۵ سد جدید در استان بوشهر

وزیر نیرو گفت: اولین برنامه‌ ما تکمیل سدهای استان بوشهر است که در همین رابطه احداث پنج سد را در برنامه قرار داده‌ایم. علی‌اکبر محرابیان عصر روز جمعه در جریان سفر رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت به استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به وضعیت منابع آبی استان اظهار کرد: نیازمند تامین منابع […]

وزیر نیرو گفت: اولین برنامه‌ ما تکمیل سدهای استان بوشهر است که در همین رابطه احداث پنج سد را در برنامه قرار داده‌ایم.

علی‌اکبر محرابیان عصر روز جمعه در جریان سفر رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت به استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به وضعیت منابع آبی استان اظهار کرد: نیازمند تامین منابع پایدار برای آب شرب، صنعت و کشاورزی هستیم.
وی اضافه کرد: در حال حاضر یک سد بزرگ آب استان بوشهر را تامین می‌کند و بقیه آب‌های زیرزمینی یا آب‌هایی هستند که از سایر استان‌ها منتقل شده و مقداری هم از طریق آب‌شیرین‌کن‌های موجود تامین‌ می‌شود.
وزیر نیرو خاطرنشان کرد: اولویت ما تکمیل سدهای استان است که پنج سد را در برنامه قرار داده‌ایم تا به مرحله بهره‌برداری برسانیم.
وی با اشاره به ایجاد ظرفیت ۹۰ هزار مترمکعبی آب‌شیرین‌کن، افزود: در تلاش هستیم تا پایان سال جاری حدود ۲۰ هزار مترمکعب ظرفیت آب‌شیرین‌کن را به مدار بیاوریم و الباقی هم ان‌شاءالله در سال ۱۴۰۱ وارد مدار می‌شود.
محرابیان با اشاره به ایجاد خط آب شیرین‌کن‌ها و تامین آب از ۵۰ درصد پروژه‌های جدید استان، ادامه داد: بعد از اجرای این پروژه‌ها آب مورد نیاز برای استان تامین خواهد شد.
وزیر نیرو با اشاره به بازدیدهای خود از دو شهرستان تنگستان و دشتی در استان بوشهر تصریح کرد: در این دو شهرستان از طرح‌های نیمه تمام بازدید کردیم و تصمیماتی در این بازدیدها گرفته شد که بعد از مطرح شدن در شورای اداری استان در حضور رئیس جمهور مطرح خواهیم کرد.

 

افزایش ۳ برابری ظرفیت تولید برق در نیروگاه بوشهر

رئیس جمهور گفت: تامین آب برای استان ضرورت دارد و این کار با توجه به ظرفیت‌های موجود از جمله راه‌اندازی آب شیرین‌کن‌ها و آب تامین شده از طریق نیروگاه هسته‌ای بوشهر امکان‌پذیر است.

آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی جمعه شب در جلسه شورای اداری استان بوشهر اظهار کرد: جریان تحول‌خواهی در شرایط عادی اداری و با بروکراسی موجود اتفاق نمی‌افتد و باید نظام اداری کشور کارآمد شود.
وی ادامه داد: با اینکه در صنایع هسته‌ای بالاترین سطح تهدید و تحریم را داریم اما بیشترین موفقیت‌ها در این عرصه‌ به دست ‌آمده که به دلیل وجود انگیزه تحولی بوده و قطعا می‌توان در همه حوزه‌ها با چنین انگیزه و روحیه‌ای به پیشرفت‌ و موفقیت‌های چشمگیر دست یافت.
آیت‌الله رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نیازهای استان بوشهر گفت: تامین آب برای استان ضرورت دارد و این کار با توجه به ظرفیت‌های موجود از جمله راه‌اندازی آب شیرین‌کن‌ها و آب تامین شده از طریق نیروگاه هسته‌ای بوشهر امکان‌پذیر است و لازم است به سرعت اقدامات لازم در این زمینه انجام و مشکل مردم استان برطرف شود.