احداث دو مجتمع آبرسانی در آذربایجان شرقی کلنگ زنی شد

طرح احداث دو مجتمع آبرسانی در استان آذربایجان شرقی شامل مجتمع آبرسانی خلیلوند و مجتمع آبرسانی قرا پنجگانه و قره چپق باحضور معاون مهندسی و توسعه آب و فاضلاب کشور ،معاون هماهنگی امورعمرانی استاندار آذربایجان شرقی ،نماینده مردم شریف بناب در مجلس شورای اسلامی ،مدیرعامل آبفای استان و فرماندار شهربناب و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی با تخصیص اعتبار 350 میلیارد ریال کلنگ زنی شد.

به گزارش برقآب، به نقل از شرکت آب وفاضلاب آذربایجان شرقی؛  این طرح شامل طرح آبرسانی به روستاهای حاج مصیب، قره قشلاق، چپقلو، خلیلوند، خانه برق جدید، ینگی کند خانه برق، قره کلک، قشلاق، علی خواجه و قره چپق می‌شود که در قالب احداث دو مجتمع آبرسانی خلیلوند و قرا پنجگانه و قره چپق اجرایی خواهد شد.
در این طرح، مخزن ۲۰۰۰ متر مکعبی قرا پنجگانه و مخزن ۱۰۰۰ متر مکعبی خلیلوند به همراه سه کیلومتر خط انتقال آب احداث شده و یک حلقه چاه نیز حفر و تجهیز خواهد شد.
در مجتمع آبرسانی خلیلوند تعداد ۱۷۲۶ فقره انشعاب و در مجتمع قرا پنجگانه و قره چپق نیز تعداد  ۴۵۸۱ فقره انشعاب احداث خواهد شد.
گفتنی است؛ اعتبار پیش بینی شده برای اجرای این طرح ۳۵۰ میلیارد ریال است که از محل طرح‌های عمرانی و منابع داخلی شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی هزینه می‌شود.