قائم مقام مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان:

احتمال بازگشایی دریچه‌های سد استقلال وجود دارد/ سد بردول پارسیان سالم است

قائم مقام مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان با ذکر این نکته که احتمال بازگشایی دریچه‌های سد استقلال وجود دارد، گفت: سد بردول پارسیان سالم است و به علت حجم زیاد بارندگی دچار سرریز شده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای استان هرمزگان، مهندس حسن سالاری اظهار کرد: استان هرمزگان طی روزهای اخیر خوشبختانه بارندگی‌های خوبی را تجربه کرده است که بر روی ذخایر آب سدها تاثیرگذار خواهد بود.

وی با ذکر این نکته که تمام کارکنان آب منطقه‌ای در سراسر هرمزگان در حال ارائه خدمات به مردم هستند، عنوان کرد: در حال حاضر اطلاعات میزان آورد سدها و بارندگی‌های بالا دست سدها به صورت مستمر از سراسر استان به ستاد ارسال می‌شود به همین جهت اطلاع رسانی‌های لازم در خصوص میزان دقیق پس از پایان سیل انجام می‌شود.

قائم مقام مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان ابراز داشت: بر اساس برآورد کارشناسان شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان، احتمال بازگشایی دریچه‌های سد استقلال میناب وجود دارد به همین جهت از تمام مردم شریف شهرستان میناب خواهشمندم که از تجمع در کنار رودخانه های خودداری کنند.

هیچ آسیبی به سد بردول وارد نشده است

سالاری تصریح کرد: سد خاکی بردول با ظرفیت سه میلیون متر مکعب در ۵۰۰ متری شمال شهرستان پارسیان واقع شده است و در پی بارندگی‌های اخیر، دچار سرریز شد.

وی با ذکر این نکته که سد بردول توسط وزارت جهاد کشاورزی احداث شده است، خاطرنشان کرد: هدف از احداث این سد تغذیه آبخوان و تقویت سفره‌های زیر زمینی است و در حال حاضر علاوه بر این موضوع، سه میلیون متر مکعب از حجم سیلابی که وارد شهر پارسیان می‌شود را مهار می‌کند.

قائم مقام مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان بیان داشت: شایعاتی مبنی بر آسیب وارد شدن به سد بردول پارسیان در فضای مجازی منتشر شده بود که از اساس کذب است و این سد از نظر فنی و مهندسی در سلامت کامل به سر می‌برد.