در راستای جهاد آبرسانی استان زنجان انجام شد:

اجرای ۲۰۰ میلیارد ریال طرح آبرسانی در شهرستان خرمدره استان زنجان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: امسال 5 طرح آبرسانی روستایی در شهرستان خرمدره با اعتباری بالغ بر 200 میلیارد ریال انجام شده و بزودی مورد بهره برداری قرار می گیرد.

به گزارش برقآب، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: امسال ۵ طرح آبرسانی روستایی در شهرستان خرمدره با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال انجام  شده و بزودی مورد بهره برداری قرار می گیرد.

«علیرضا جزء قاسمی» اظهار داشت: طرح آبرسانی به روستای نصیرآباد واقع در بخش مرکزی شهرستان خرمدره با اعتباری بالغ بر ۱۱۰ میلیارد ریال انجام شد.

وی افزود: این طرح شامل احداث ۱۱ کیلومتر شبکه توزیع آب، ۲ کیلومتر خط انتقال، یک باب مخزن ذخیره سازی آب با ظرفیت ۱۰۰۰ متر مکعب و یک باب ایستگاه پمپاژ است که بزودی مورد بهره برداری قرار می گیرد.

وی عنوان کرد: در راستای ارائه خدمات مطلوب تر به مشترکین این روستا، عملیات استانداردسازی ۸۷۰ فقره انشعاب برای جمعیتی افزون بر دو هزار و پانصد نفر نیز انجام شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: حفر و تجهیز یک حلقه چاه جایگزین برای روستای نصیرآباد نیز به عمق ۱۸۰ متر و با دبی ۲۰ لیتر در ثانیه در دست اقدام بوده و با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد: عملیات احداث مخزن ذخیره آب ۱۰۰۰ متر مکعبی روستای سوکهریز در شهرستان خرمدره نیز با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال و با پیشرفت ۷۰ درصدی در دست اجرا است.

جزء قاسمی گفت: عملیات اصلاح شبکه روستای سوکهریز هم با هدف کاهش حوادث و اتفاقات آب به طول ۱۲ کیلومتر و با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) در دستور کار قرار داشته و بزودی آغاز می شود.

وی افزود: عملیات احداث ۴ کیلومتر خط انتقال برای روستای “باغ دره” و بهره برداری از چشمه دوم این روستا با اعتبار دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال انجام شد.

این مسئول یادآور شد: طرح آبرسانی به روستای باغ دره با مشارکت اهالی و تامین لوله توسط قرارگاه بسیج سازندگی استان انجام پذیرفت که با اجرای آن جمعیتی بالغ بر ۴۰۰ نفراز خدمات تامین آب شرب سالم و پایدار بهره مند شدند.

وی بیان کرد: احداث ۲ کیلومتر خط انتقال و بهره برداری از چشمه دوم روستای “فلج” در شهرستان خرمدره نیز با اعتبار دو میلیارد و ۵۰۰ میلون ریال انجاام شد.

مدیرعامل شرکت آبفا استان زنجان گفت: رفع تنش آبی در روستای هدف گردشگری “انجلین” با بهره برداری از چشمه دوم این روستا و احداث ۴۰۰ متر خط انتقال نیز از دیگر اقدامات شرکت آبفا در شهرستان خرمدره در سال جاری است.