مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت:

اجرای ۲۰۰ طرح آبرسانی در استان زنجان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان که به مناسبت سالروز تاسیس شرکت های آب و فاضلاب با اصحاب رسانه نشست خبری داشت گفت: این شرکت با مساعدت دولت و مجلس شورای اسلامی، 200 طرح آبرسانی که عمدتاً در مناطق روستایی استان اجرایی می شود را در دستور کار دارد.

«علیرضا جزءقاسمی» اظهار کرد: امسال همچنین ۱۶۶ روستا با اعتباری افزون بر ۵۰۰ میلیارد ریال و در قالب ۶۰ پروژه از تنش آبی خارج شده و این عملیات در ۱۰۰ روستای دیگر نیز در حال اجرا می باشد.

وی با اشاره به اختصاص ردیف مالی جدیدی از سوی مجلس برای محرومیت زدایی گفت: در این قالب ۵۵ روستا از طریق قرارگاه امام حسن مجتبی(ع)، با مرکزیت بسیج سازندگی و مشارکت شرکت آب و فاضلاب آبرسانی می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان بیان کرد: بهره گیری از ظرفیت خیرین و مشارکت مردمی برای آبرسانی به روستاها نیز جزو اقدامات شاخص شرکت آب و فاضلاب استان زنجان می باشد که در مجموع ۴۰ طرح آبرسانی توسط خیرین نیک اندیش در روستاهای استان زنجان اجرایی می شود.

جزءقاسمی با اشاره به توجه ویژه دولت و مجلس به امر آبرسانی گفت: اعتبارات آبرسانی امسال افزایش مناسبی داشته و ۴۶۲ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه های آب و فاضلاب در استان زنجان در نظر گرفته شده است.

این مسئول همچنین خاطرنشان کرد: سال گذشته ۱۶۰ میلیارد تومان مجموع اعتبارات آبرسانی استان زنجان بود که از این میزان ۵۰ درصد تخصیص یافت.

وی با اشاره به کاهش ۴۵ درصدی بارش ها گفت: علیرغم این شرایط، امسال هیچگونه اخلالی در ارائه خدمات پایدار به مشترکین آب و فاضلاب استان نداشته ایم و تلاش بر این است که با برنامه ریزی های انجام شده برای سال آینده نیز خدمات بدون وقفه ادامه داشته باشد.