اجرای پروژه کنترل پذیری مشترکین ولتاژ اولیه با استفاده از کنتورهای هوشمند در توزیع برق مشهد

باتوجه به مسئولیت خطیر مدیریت پیک بار در شرایط بحرانی و با هدف حداقل نمودن تنش ها و چالش های مربوطه در این شرایط خاص پروژه کنترل پذیر نمودن مشترکین ولتاژ اولیه با استفاده از کنتورهای هوشمند AMI در شرکت توزیع نیروی برق مشهد اجرایی شده است .

به گزارش دفتر روابط عمومی دکتر قاسم پور مجری طرح هوشمند سازی و کاهش تلفات انرژی برق مشهد گفت : هدف از اجرای این پروژه، مدیریت بار های غیر ضروری و یا مجهز به ژنراتور های پشتیبان در

ایام پیک بار و جلوگیری از قطع خطوط برق می‌باشد. با انجام این طرح برای مشترکین ولتاژ اولیه که علی رغم تعداد کم مصرف بالایی نیزدارند می توان چالش ها و تنش های اجتماعی موجود را تا حد زیادی

کاهش داد. وی گفت : با اجرای این پروژه همچنین بستر بهتر و مناسبت تری برای مدیریت مصرف این دسته از مشترکین ایجاد می گردد و آنها می توانند منتاسب با نوع و میزان بار در طرح های مدیریت

مصرف شرکت نموده و نارضایتی های ناشی از عدم هماهنگی به حداقل برسد.

دکتر قاسم پور اضافه کرد : با کنترل پذیری مشترکین ولتاژ اولیه از راه دور ، قابلیت اعمال محدودیت بار مصرفی برای مشترکین پر مصرف در ایام پیک فراهم می شود که می تواند کمک بسزایی به پایداری شبکه و عدم قطع سایر مشترکین کند.

می افزود : در فاز اول پروژه تعداد ۷۲ مشترک ولتاژ اولیه جهت نصب تجهیزات و کنترل پذیر کردن مورد رصد قرار گرفته است که تا کنون تعداد ۲۳ مشترک در منطقه غرب و ۳۶ مشترک در منطقه شرق مشهد و در مجموع تعداد ۵۹ مشترک ولتاژ اولیه کنترل پذیر شده اند.

مجری طرح هوشمند سازی گفت : همچنین با پیگیری های انجام شده و با تکیه بر نتایج فاز اول، هم اکنون فاز دوم و سوم این پروژه  به صورت همزمان آغاز شده است که امید است با ادامه انجام کار با همین روند بتوانیم تا انتهای سال جاری به نتایج قابل توجهی دست یابیم.

دکترقاسم پور ضمن قدر دانی از تلاش و همکاری های همه جانبه تمامی مدیران و کارکنان مرتبط با موضوع ادامه داد : پروژه  مزبور دارای ابعاد مختلف مدیریتی و اجرایی بوده که چندین معاونت دفتر و امور به صورت مستقیم و برخی به صورت غیر مستقیم در آن همکاری داشته اند که بدون همکاری و همراهی ایشان امکان انجام کار به روش ایده آل  وجود نداشت.