طرح پستهای فوق توزیع برق در خراسان رضوی ضروری است

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: اتمام و بهره برداری هر چه سریعتر از پستهای فوق توزیع در استان از جمله پستهای “بوژان” نیشابور، شهرکهای صنعتی جغتای و قوچان، همچنین برنامه ریزی برای اصلاح پستهای فوق توزیع ناقص با اولویت پستهای “صالح آباد” و “باخرز” و ایجاد پستهای فوق توزیع “بجستان”، “کاشمر”، “شرق” و “روداب” سبزوار ضروری است.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: اتمام و بهره برداری هر چه سریعتر از طرح پستهای فوق توزیع در استان از جمله پستهای “بوژان” نیشابور، شهرکهای صنعتی جغتای و قوچان، همچنین برنامه ریزی برای اصلاح پستهای فوق توزیع ناقص با اولویت پستهای “صالح آباد” و “باخرز” و ایجاد پستهای فوق توزیع “بجستان”، “کاشمر”، “شرق” و “روداب” سبزوار ضروری است.

به گزارش برقآب، مهندس “احمد اسدی” این مطلب را در نشست بررسی اولویتهای حوزه توزیع و توزیع برق گذر از پیک بار تابستان ۱۴۰۲ ذکر کرد که با حضور معاونین، مدیران و کارشناسان شرکت برق منطقه ای خراسان و معاونین و مدیران و کارشناسان امور دیسپاچینگ و فوریتهای برق و دفاتر مهندسی و فنی، برنامه ریزی و بودجه شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی که در سالن اجتماعات این شرکت برگزار شد.

وی اظهار داشت: به سبب بالابودن متوسط طول فیدرهای فشار متوسط شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان رضوی از میانگین کشوری که منجر به افزایش تلفات و ایجاد افت ولتاژ در شبکه توزیع می شود، تسریع در اتمام طرحهای پستهای فوق توزیع و ایجاد پستهای جدید ضرورت دارد.

مهندس “حسن کریم پور” معاون مهندسی و نظارت شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی نیز در این نشست با توجه به انجام و ارسال مطالعات نیازسنجی پستهای فوق توزیع، تسریع در ایجاد پست های فوق توزیع براساس اولویتهای شرکت توزیع برق استان را خواستار شد.

مدیر امور دیسپاچینگ و فوریتهای برق شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی نیز در این نشست ضمن ارائه گزارشی کاملی از پیشرفت طرحهای گذر از پیک بار سال ۱۴۰۱ در بخش احداث شبکه های فشار متوسط و نصب خازن برای کاهش بار راکتیو خطوط ۲۰ کیلوولت، به محدودیتهای مانور بار در پستهای فوق توزیع پربار شامل “ترشیز”، “دیزباد” و “ساغروان” اشاره کرد.

جلال بهشتیان گفت: با توجه به پرباری این پستها اجرای تعهدات باقی مانده گذر از پیک بار سالهای گذشته از سوی برق منطقه ای خراسان از جمله توسعه فیدرهای توزیع درخواستی و وارد مدار شدن بانکهای خازنی در پستهای فوق توزیع ضروری است.

وی با اشاره به فراهم شدن بستر کار در شرکت برق منطقه ای خراسان، ارسال و مانیتورینگ اطلاعات خطوط فشار متوسط از سوی آن شرکت به امور دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی را خواستار شد و گفت: امسال پیگیری ایجاد ۶ پست فوق توزیع مصوب، تکمیل و توسعه سه پست فوق توزیع، ایجاد هشت فیدر فشار متوسط برای توسعه و ۳۵ کیلومتر شبکه فشار متوسط برای گذر از پیک بار تابستان انجام می شود.

مهندس “حمیدرضا نی ساز”، رئیس کارگروه هماهنگی شبکه فوق توزیع و توزیع برق و معاون هماهنگی شرکت برق منطقه ای خراسان نیز در این نشست با اشاره به اجرای طرحهای گذر از پیک بار تابستان سال ۱۴۰۲ از سوی صنعت برق خراسان، اولویت بندی طرحها با توجه به شرایط نقدینگی فعلی را خواستار شد. 

در این نشست طرحهای گذر از پیک بار تابستان سال ۱۴۰۲ به تفکیک احداث شبکه فشار متوسط هوایی، بهره برداری از پستهای فوق توزیع در دست اقدام، توسعه فیدر جدید مورد نیاز ۲۰ کیلوولت در پستهای فوق توزیع موجود و احداث پستهای فوق توزیع جدید بررسی و اولویتها تعیین شد.